Litt OT, men prøver allikevel

Re: Litt OT, men prøver allikevel

Originally posted by AirbusTero

Man kunnne jo tenke seg at Bangkok Airways da ville skylde på andre... (?)

Det ville de helt sikkert, men så lenge det står PG på bagtaggen fra en interline partner, så skal de hjelpe passasjeren som last carrier.

Takk igjen for svar, alle sammen :)
Har naa kommet vel frem til Siem Reap.

Naar jeg sjekket inn bagasjen paa Torp, forklarte jeg at jeg gjerne ville sende bagasjen direkte helt frem til Siem Reap.
Den hyggelige damen paa innsjekk fant Bangkok Airways paa skjermen sin, og hadde ingen problem med aa sjekke bagasjen helt frem. Det eneste hun bemerket var at de normalt sett ikke gjorde det, paa separate bestillinger.

Naar vi ankom Bangkok var det bare aa tusle bort til transfer skranken til Bangkok Airways og vise Bagasje kvitteringene fra Torp. Hun la dem inn paa 'sitt' system, og alt var ok.
At den ble sjekket inn hele veien sparte oss for MASSE bryderi og tid i Bangkok. Er glad de fikk det til paa Torp.

All bagasje kom vel frem til Siem Reap sammen med oss. :colgate:

Takk for rask tilbakemelding. Greit for oss andre med slik nyttig info !!:lightbulb :exclamati :wink

Siden jeg startet i bransjen for over 20 år siden har det vel vært vanlig standard å alltid sjekke bagasje fram til "Final destination" så lenge selskapene har interlineavtale. På dette viset sikrer man en mer smidig og sikker håndtering av bagasjen for både passasjer og flyselskap.
Da jeg gikk på trafikkassistenkurs på SAS i 1986 var et av hovedpoengene med dette at OM bagasjen ble feilsendt så var det lettere og raskere å få den til rett destinasjon om den var tagget dit fra begynnelsen av.
I tillegg letter det håndteringen for alle parter, ved at man slipper å kjøre en full utlevering og innsjekking av bagasje rundt om på flyplassene. Det krever jo betydelig mindre ressurser å håndtere bagasjen i transit.

Back