Litt OT: Er det rart det er krig i verden?

Falcon

ÜberScanFlyer
Romerikes Blad melder at det er dårlig stemning mellom drosjekuskene på Gardermoen:

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1436084.ece

Jeg lurer litt på hvorfor planleggerne ikke tok høyde for dette da de prosjekterte drosjedepotet - på den tiden hadde vel hovedpostkontoret i Oslo hatt "stådoer" en stund allerede.

Jeg visste ikke at det er en "synd" for en muslim å sitte på doringen. Det var nytt for meg, men det forklarer ting som jeg har sett og opplevd rundt om i verden.

Har de ikke urinal for de som skal bare gjøre nummer 1? Underlig.

Heldigvis så er det ihvertfall toaletter de krangler om, og ikke om hvem som har den beste religion eller noe annet vissvass. :spin:

Hvor mange skikkelige skåler møter VI når vi er på tur i de landene der da?
Nå er somalierene i Norge, og da får de "ta til takke" med det vi har...:)

På den offentlige doen:
Utlendingen:sniffe..lukte..sniffe...-"hvafforno èr denna lükten hèr?"
Nordmannen: -"lukt?.... Det er jo do!"
Utlendingen: -"MAI??"

Originally posted by LN-SSL
Hvor mange skikkelige skåler møter VI når vi er på tur i de landene der da?

Det er jo akkurat det som er poenget. Leste du ikke godt nok? Det er ikke riktig for en muslim å sitte på doringen, for respekt for andre. Ikke fordi de ikke liker norske toaletter. Det er fordi de skal ha respekt for andre som kommer etter dem. Og det er derfor de har bare to fotfester og et hull i bakken i "muslimske land".

Nå er det vel ikke "muslimske" land som er fellesnevneren her, men varme land der bakterier flakser vegg-i-mellom og smittsomme sykdommer sprer seg raskt...

Mange av forbudsreglene i forhold til mat i en del religioner (f.eks. jødedommen og islam) er mer knyttet til hygiene enn noe annet.

Det er fordi de skal ha respekt for andre som kommer etter dem.

...slik at andre finner WC i orden, rent og slikt? Da fatter jeg ikke hva de norske i artikkelen bærer seg for....

Originally posted by LN-SSL
Det er fordi de skal ha respekt for andre som kommer etter dem.

...slik at andre finner WC i orden, rent og slikt? Da fatter jeg ikke hva de norske i artikkelen bærer seg for....

Det sto et sted noe om fotspor/skoavtrykk på ringen......

Det er vel ikke noe å ta sånn på vei for om man ser et avtrykk av en sko eller fot på ringen vel, hvor møkkete går det an å være?
Tror heller det var "avtrykk" av andre ting som fikk noen til å snu i døra å dra hjem for å gå på do...

Jeg har ikke mye peiling på om hvor lett eller vanskelig det er å sikte når man står på huk på doringen, men jeg tipper det er vanskeligere enn om man sitter på selve ringen. (Får man kanskje ofte dritt på ankelen? Nei nå har jeg vel dratt denne topicen lit for langt).

Så du er vel inne på noe der, at "uhell" kan skje. Og da ville jeg også klaget og reist hjem til mitt eget toalett.

Konklusjonen er at offentlige toaletter er forferdelige og ekstra forferdelig når noen har uheldige do-vaner som etterlater spor.

:D :D :p :p :D :D

Originally posted by LN-KOG
Mange av forbudsreglene i forhold til mat i en del religioner (f.eks. jødedommen og islam) er mer knyttet til hygiene enn noe annet.

Nå har det skjedd en ikke ubetydelig utvikling innen hygiene i løpet av de siste tusen årene. De religiøse reglene hadde noe for seg dengang, og de har det fremdeles i enkelte deler av verden. Men med dagens midler som gjør det mulig å ha god hygiene er rimelig bakstreversk å holde fast på regler som er utgått på dato for lenge siden.

Peter

Gå på dass i heimen før man drar på jobb så slipper man hele problemet. Og såvidt jeg vet er det fortsatt vanlig for gutter å stå når man miger, så da skulle vel problemet være løst. :hi2

I følge flere forskere (de som uttalte seg sist uke) så er det skadelig for gutter å stå...(..kan visst gi blærekatar i forhold til de som sitter!)

Originally posted by EB
I følge flere forskere (de som uttalte seg sist uke) så er det skadelig for gutter å stå...(..kan visst gi blærekatar i forhold til de som sitter!)

Hva slags "gutter" er det som sitter å t***er da?;)

Visst nok mange...(...ofte de som bor sammen med damer) For egen del så sitter jeg alltid på dager hvor det kommer Airways i posten...;)

Originally posted by EB
Visst nok mange...(...ofte de som bor sammen med damer) For egen del så sitter jeg alltid på dager hvor det kommer Airways i posten...;)
Ja, da benytter man jo enhver anledning til å sitte ned!

Originally posted by EB

Jeg lurer veldig på hvordan den sammenhengen er. Ettersom blærekatarr kommer av bakterievekst i urinblæren villet jeg trodd at det å sitte, med fare for å få snoppen borti porselenet hvor det yrer av bakterier, er langt verre enn å stå...

Peter

Det var noe med at du fikk ut mer når du satt...(...men man sitter ALDRI på offentlige toaletter om man da i det hele tatt går på et!)

Originally posted by LCH
Originally posted by EB

Hva slags "gutter" er det som sitter å t***er da?;)

Mener det var en hiphop-låt for noen år siden som gikk omtrent slik:

"Why is everybody always picking on me?/
- 'Cause you scream like a girl and you sit when you pee"

:p

EB; er det de samme forskerne som i høst fant ut at å sitte på do unødig mye ga vesentlig større risiko for hemoroider?

Back