Litt nostalgi

Polaris

Free Luigi
6097077385_ba8fa02df6_b.jpg

Nå som jeg trodde du cruiset rundt Spitsbergen, og ikke hadde tid til å plutselig være nede på Værnes å spotte flybusser? Helt til jeg kom på at en (eller flere) gamle flybusser fra Klæburuta har havnet helt oppe på Svalbard...! Tøft bilde Polaris, jeg har selv noe lignende tatt i Trondheim og på Værnes(!):fly

Klart jeg fikk tid til det, en hver flygalning med respekt for seg selv legger da merke til fly på baksiden av busser! ;) De hadde tre busser, hvorav den ene hadde et skikkelig fint motiv. Men jeg fikk aldri anledning til å ta bilde av den. Det er av 737'en i en mer flyvende versjon (med fartsstriper).

Dette bildet er forøvrig tatt oppe på et fjell, utsiktspunktet ut over Adventdalen (ved SvalSat / K-sat eller hva nå farsken den satelittstasjonen heter der oppe. Blander de bestandig sammen :lol: )

Dette bildet er forøvrig tatt oppe på et fjell, utsiktspunktet ut over Adventdalen (ved SvalSat / K-sat eller hva nå farsken den satelittstasjonen heter der oppe. Blander de bestandig sammen :lol: )

SvalSat er navnet på stasjonen, KSAT står for Kongsberg Satellite Services og er eieren av SvalSat, så lærte du noe nytt i dag også :)

Back