Litt "live" movements på OSL

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Litt "live" movements på OSL

Landinger på OSL mellom 14:30 og 15:10
Informasjonen hentet fra online WXPH-radar (beskrevet her)

SK495 LN-RPS TD 14:30 19L
SK214 LN-RPF TD 14:31 19L
SK394 LN-RPU TD 14:34 19L
DY757 LN-KKO TD 14:40 19L
DY533 LN-KKS TD 14:43 19L
SK4111 LN-RRN TD 14:52 19R (sidestep fra 19L)
DY247 LN-KKL TD 15:00 19L
SK4636 LN-RPK TD 15:08 19R

Nå ser det ut til at det blir et opphold i regulære landinger til etter 16.

Attachments

• WXPH-radar2.jpg
    WXPH-radar2.jpg
    202.1 KB · Views: 96
Re: Litt

Prøvde å følge instruksene for å laste ned programmet, men fikk ikke opp noen

radarbilder her jeg.... Har du en enkel bruksanvisning som fungerer da Kurt... :question: :rolleyes:

Originally posted by sevenseas

gikk greit for meg men du må legge inn serveren du skal bruke

Å når / hvor i prossessen får du spørsmål om d da.. :question:

Har kosta på meg en slik SBS-1 reciever jeg også, sitter ute på terrassen med laptop og mottaker.. Bedre forhold her enn inne på kontoret.

SAS937 og SAS943 plotta inn på kartet i sted mellom Kjevik og Bergen, jaggu bra rekkevidde!

For de som ikke får den til å funk - eneste endring i forhold til standard oppsett er å endre til No Authentication (se under)

Attachments

• VNC_server_setup.jpg
    VNC_server_setup.jpg
    34.3 KB · Views: 81

Originally posted by LN-KGL

For de som ikke får den til å funk - eneste endring i forhold til standard oppsett er å endre til No Authentication (se under)

Ja hit går bra,.....så blir det stopp... :exclamati

Originally posted by Spanair

Originally posted by LN-KGL

Ja hit går bra,.....så blir det stopp... :exclamati

Da er programmet installert. Prøv å starte opp programmet nå. Da skal du få spørsmål om serveren.

LN-KGL Takk for tipset. Dette var spennende, men jeg har en misstanke om at ikke alle familiemedlemmene blir like takknemmelige;)

Det ser forøvrig ikke ut som om serveren for ENGM virker. Prøv den for øst-/sør-landet.

Og BA770 / G-EUXE passerte rett øst for meg på 7700 fot nettopp - og nå SLB på 3600 fot og 276 kt GS

:up: Flott gjort av de som "tilgjenngelig gjør" disse på nettet :up:

Nå bare _MÅ_ jeg ha en extra skjerm på kontoret.

SK7492 LN-RCY fra Malta passerer mellom SABAK og KELIN på FL380 med GS 470kt nå.

...og RYR9304 fløy rett under (merged) CNO7492 på 85 grader kryssende kurs, begge med over 400 knop, med bare 1.000 fot separasjon...

Huff så spennende... Dette må jo være et knallverktøy for VG... :p

Kult! :)

Mer informasjon om ADS-B:
http://www.garmin.com/aviation/adsb.html

Det virker nesten litt for utrolig til å være sant at fly kringkaster sin nøyaktige posisjon helt åpent og ukryptert. Googlet litt ("ads-b terrorism"), og ser jeg knapt er den første som har tenkt i den retning. Men enn så lenge er det jo kult for oss nerder...

Vi får vell ikke fult utbytte av disse "radarene" før mode-s transponder er innført over hele fjøla. Det siste jeg har hørt er at innen utgangen av mars 2007 skal alle IFR flygninger ha modeS, er det noen som har oppdatert/annen informasjon om dette?
VFR flights skal vell også ha det, men ikke før litt senere, mener jeg å huske...

Ser for meg at det blir gøyalt å sitte med en slik mottaker og "flyspotte" når samtlige fly bruker modeS.....
Tror nok jeg også må kjøpe en slik dings da ja :)

Her streamer forøvrig en danske i Aalborgs området kartet fra sin modeS reciver online

Back