Litt fra lørdag 6.11.10

Vidar

ScanFlyer Gold
Litt fra lørdag 6.11.10

Siden det var meldt pent vær på lørdag,så avtalte jeg og møte viking1965 på 01R på Gardermoen.Etter en he...tes lang tur gjennom skogen kom jeg frem til dragracingbanen
til slutt.Der klarte jeg og skli,begge beina ut omtrent som Bambi.Holdt gudsjelov kameraet
i handa,så det gikk bra med det ihvertfall,selv om jeg ble litt øm i skinka,hehe.

Vel over banen,og inn i ungskogen på vollen der,så gikk jeg forsiktig for ikke og skremme
eventuelle flyjegere.Disse kan være meget vanskelige å få øye på,men jeg skjønte fort
at skulle jeg finne noen av flyjegersorten så var jeg på rett sted.Der!Var det ikke en
bevegelse der?Jo,der var det en.Listet kameraet forsiktig opp,og fikk festet et bilde av
denne sjeldne arten på brikken.

DSC02959.jpg

Etter å ha dokumentert denne flyjegeren,så tenkte jeg at jeg kunne gjøre en forsiktig
tilnærming og slå meg sammen med denne,og her kommer noe av det jeg fikk festet på
brikken dagen.

TS-INBAirbusA320-2147.jpg

Må være noe spesielt med damene til Norwegian,siden alle ser på medlidende på meg.
Ingen andre damer som ser sånn på meg.......
LN-NOPBoeing737-86N4.jpg

Får ta med et SAS fly og da,så dem ikke blir sure.
LN-TUABoeing737-7052.jpg

D-ABDXAirbusA320-2142.jpg

G-EUPSAirbusA319-1312.jpg

OY-CIKATRATR-42-5002.jpg

TC-FBHAirbusA320-2143.jpg

TF-FIUBoeing757-2562.jpg

D-AILEAirbusA319-1142.jpg

D-AILPAirbusA319-1141.jpg

F-HBLEEmbraerERJ-190-100LR190LR2.jpg

OO-DJRBAESystemsAvro146-RJ852.jpg

PH-BXYBoeing737-8K23.jpg

SU-KBEAirbusA320-2142.jpg

Tre bilder fra vollen på vestre til slutt
HL7438Boeing747-4B5FERSCD9.jpg

HS-TJSBoeing777-2D7ER7.jpg

TF-FIUBoeing757-2567.jpg

Vil takke viking1965 for en fin dag,og JanSev,Scanor og GG for en hyggelig prat på vollen.
Vi ses og møtes igjen!

Vidar

Re: Litt fra lørdag 6.11.10

Siden det var meldt pent vær på lørdag,så avtalte jeg og møte viking1965 på 01R på Gardermoen.Etter en he...tes lang tur gjennom skogen kom jeg frem til dragracingbanen
til slutt.Der klarte jeg og skli,begge beina ut omtrent som Bambi.Holdt gudsjelov kameraet
i handa,så det gikk bra med det ihvertfall,selv om jeg ble litt øm i skinka,hehe.

Vel over banen,og inn i ungskogen på vollen der,så gikk jeg forsiktig for ikke og skremme
eventuelle flyjegere.Disse kan være meget vanskelige å få øye på,men jeg skjønte fort
at skulle jeg finne noen av flyjegersorten så var jeg på rett sted.Der!Var det ikke en
bevegelse der?Jo,der var det en.Listet kameraet forsiktig opp,og fikk festet et bilde av
denne sjeldne arten på brikken.

:p Du vet det,Vidar, at karakteristisk for en flyjeger er at hans øyne er kalibrert for flyvende objekter og hans ører utelukkende har et frekvensområde sammenfallende med en flymotors. Det vil derfor være kliin umulig for flyjegeren å detektere objekter i nærområdet uten disse nevnte karakteristika :colgate:
Typisk for en flyjeger er også at han, for enhver pris og på samme måte som foreldre beskytter sitt barn , vil besørge at utstyret som smykker hans mellomgulv aldri kommer til skade til tross for overhengende fare for hofteskade og beinbrudd :D

Lei meg for at jeg "lurte" deg til å tro at det ikke var så langt å gå :cool:

Takk for en flott lørdag og en veldig fin bildeserie!

Super serie, en del utrolig skarpe fine bilder. Ingen klage på lyset i dag :D

Vi kom oss da helskinnet frem og tilbake,og det var et knallfint sted å stå,så
jeg er egentlig veldig fornøyd jeg,Eivind.

Ikke noe klager på lyset denne dagen,hehe.

Vidar

Vidar, nå imponerer du, virkelig en super serie dette. Du har en læringskurve og et øye for dette mange av oss andre kunne dra nytte av. Supert. :)

Back