Litt fly og litt skyer...

Turtle

ScanFlyer Silver
Siden jeg sitter her hjemme på stand by og prøver å finne unnskyldninger for å utsette rengjøringen, ble det gjennomgang av noen bilder...og her er resultatet av det.

Kan jo starte med hvor en starter og slutter dagen. Overflyging av Gatwick en riktig så fin dag på vei fra Irland sett fra vest. Litt høyt for landing mot øst kanskje, men noen svinger og radarvektorering senere landet vi fra andre enden (RWY26L).
1CameraZOOM-20121012115414860.jpg


Andre dager med mindre fint vær ender en opp her, i WILLO hold men det er heldigvis ikke så ofte...
1CameraZOOM-20121012155822837.jpg


Og der kommer også en Thomas Cook B757 og holder oss med selskap.
1CameraZOOM-20120818135706866.jpg


Den typen skyer som kan føre til litt forsinkelser er slike som disse...
1CameraZOOM-20121012155645278.jpg


...Eller disse.
1CameraZOOM-20121012160105449.jpg


Til og med i Dublin har det vært klarvær, om en ikke så ofte!
1CameraZOOM-20121012111118048.jpg


Og om natten ser det slik ut fra sydsiden av byen på vei til å lande fra vest. Flyplassen ligger på nordsiden av bykjernen.
1CameraZOOM-20121021200246599.jpg


Men klarvær betyr også muligheten for tåke, og da går det sent da! Her sitter en på en irske landsbygda og venter på mulighet til å takse til parkeringsplassen. Det tok intet mindre en 25 minutter denne morgenen. Heldigvis hadde vi kun flydd rett i underkant av en time mens disse stakkarene ved siden av oss hadde vært oppe hele natten...
1CameraZOOM-20121013080534782.jpg


Ikke bare ankomster som tar sin tid...Tålmodighet er også påkrevet for avgang!
1CameraZOOM-20121013090931949.jpg


Men i Lamezia er har jeg enda tilgode å oppleve tåke eller spesielt dårlig vær.
1CameraZOOM-20120825175656641.jpg


Og der finner en noen av disse...
1CameraZOOM-20120825181750301.jpg


Så hjem igjen og tilbake på Gatwick. Dette blir vel et vanlig syn nå da det er deres nye hjem!
1CameraZOOM-20121014104605718.jpg


Der treffer en også på denne krabaten...
1CameraZOOM-20121014105653995.jpg


...Og denne...
1CameraZOOM-20120826150136561.jpg


...Og Thomsons nye Dreamliner look.
1CameraZOOM-20120818065704725.jpg


Og i Dublin var der rundtom 35 000 amerikanere som skulle se på amerikansk fotball og noen av dem kom med denne.
1CameraZOOM-20120902105640765.jpg


Mens andre kom med et par av disse.
1CameraZOOM-20120902145756088.jpg


Så går det mot kveld...
1CameraZOOM-20120910195441507.jpg


Og vel på bakken sitter en og venter på slot for å komme tilbake til tåkeheimen i London (LN-MOW så hvor fint det var på Heathrow de dagene). Kun en times tid å sitte med alle ombord.
1CameraZOOM-20121022223000942.jpg


Det var nå det...og da er det tid for rengjøring! Håper det falt i smak...
 
Last edited:
Og vel på bakken sitter en og venter på slot for å komme tilbake til tåkeheimen i London (LN-MOW så hvor fint det var på Heathrow de dagene). Kun en times tid å sitte med alle ombord.
.

Skjønner hvorfor de kaller deg Turtle. Jeg både ankom og reiste på rute, jeg .. ^_^

Fin grønn serie! Hilsen Grønn Mann.
 
Velig flott at du deler disse bildene fra arbeidsplassen, får noen godbiter på plasser vi spottere bare kan drømme om fra en vindussete...

Flere ukjente maskiner for min del her, både Air Atlas med 767 og AZ ERJ. Og Thompson Fly med nye farger? Det kan vel også dukke opp på 738 som flyr ut og inn fra OSL...
 
Flere ukjente maskiner for min del her, både Air Atlas med 767 ...

Atlas synes virkelig å satse på passasjercharter nå. Etter at de vant Sonair-kontrakten på 'oljecharteren' Houston-Lusaka fra World Airways, har de anskaffet fire 747-400 og tre 767-300 paxmaskiner. To av 744'ene er i spesialkonfigurasjon og flyr kun Sonair.
 
Flotte bilder, og fin "reportasje" !
Helt i min smak.

PS - Flyr du noen ganger til Cork ?
Reiste London - Cork med Aer Lingus en gang tidlig på 70-tallet.
Pga spesielle omstendigheter har jeg litt "friskt i minne ".

Hvis mulig, så kunne jeg tenke meg en oppdatering. :)
 
Atlas synes virkelig å satse på passasjercharter nå. Etter at de vant Sonair-kontrakten på 'oljecharteren' Houston-Lusaka fra World Airways, har de anskaffet fire 747-400 og tre 767-300 paxmaskiner. To av 744'ene er i spesialkonfigurasjon og flyr kun Sonair.

Trodde B767 og passasjerer var nytt for Atlas da jeg så den, og jeg har kun sett den en gang i tillegg til denne, og det var når de kom inn vestfra i luften over Irskesjøen. De hadde også en eller to B747 i Dublin i.f.m. det samme arrangementet.

PS - Flyr du noen ganger til Cork ?
Reiste London - Cork med Aer Lingus en gang tidlig på 70-tallet.
Pga spesielle omstendigheter har jeg litt "friskt i minne ".

Hvis mulig, så kunne jeg tenke meg en oppdatering. :)

Vi har flydd av og på til Cork fra Gatwick de siste par årene så har vært der et par ganger ;) . Cork er Irlands andre flyplass (Knock holder en god nr. 1) som er plassert på en bakketopp med rullebaneretning på tvers av "vanlig" vindretning med resulterende mikroklima og tidvis utfordrende værforhold. Men, når vintertabellen begynte for et par uker siden ble den fjernet for overskuelig fremtid, selv om det er aldri godt å si hva de kan finne på :p De eneste rutene vi med base på Gatwick flyr nå er fra Gatwick til Dublin og Knock (pluss et par ski chartere til vinteren).

Fra Heathrow er der 4-5 rundturer per dag (gjetter jeg på) til Cork.
 
Som vanlig er det en fryd å lese og se bilder fra din arbeidsplass. Gleder meg allerede til neste!
 
Back
Top