• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt akrobatikk må til...

Madman

ScanFlyer Gold
Litt akrobatikk må til...

Har i dag hatt en av de siste turene med instruktør før akroutsjekken er unnagjort. Hva er da mer naturlig enn å få han til å filme litt...? Opptakene er gjort med et Panasonic kompaktkamera.

Akroutsjekken tas hos Gjøvik og Toten Flyklubb, med deres Super Decathlon.

Men først noen bilder:

P1010041.jpg

Fremkomstmiddelet og leketøyet. :p

P1010042.jpg


P1010043.jpg


P1010044.jpg


P1010045.jpg


P1010046.jpg


P1010047.jpg

Fallskjermer. For sikkerhets skyld... :drunk:

Så en kort snutt av et par barrelrolls:
http://www.youtube.com/watch?v=rwWAOCLgn3U&feature=context-cha


Her er hele sekvensen vi trente på i dag:
http://www.youtube.com/watch?v=R6IqbuaokGk&feature=context-cha

Håper det smakte. :D
 
Last edited:
Re: Litt akrobatikk må til...

Det smakte så absolutt:)
Men jeg er glad jeg ikke var passasjer:drunk:

Heidi:hi2
 
Re: Litt akrobatikk må til...

Helt rått.
Du får si fra når du skal opp i nærheten her,så skal vi komme å ta bilder.


Vidar
 
Re: Litt akrobatikk må til...

Hva skiller egentlig akrofly fra vanlige småfly? Vingeareal, dimensjoner, vekt og liknende?
 
Re: Litt akrobatikk må til...

Hva skiller egentlig akrofly fra vanlige småfly? Vingeareal, dimensjoner, vekt og liknende?

Det viktigste er nok at de er bygget for å tåle denne type flyging. De tåler høyere G-belastning, har som regel høyere motorkraft/vekt-forhold og større rorflater for bedre manøvreringsevne. :)
 
Back
Top