Liten og rød!

LN-MEH

ScanFlyer Gold
Liten og rød!

Denne krabaten her var innom her forleden. Det er gode gamle OY-POF, en 1969 modell Twin Otter. Artig å se (og høre) en Twotter igjen, det er mange år siden sist. Disse bildene er desverre ikke i topp kvalitet. Det var mørkt og ikke så lett å få gode bilder, men duger vel som dokumentasjon.

022-13.jpg

025-9.jpg

029-13.jpg

Re: Liten og rød!

Den har vært på Svalbard og dekket opp for Luftransport sin maursluker mener jeg.

OY-POF har i flere år hatt base på Svalbard for polar forskningsflyging. Dessuten flys det også forsyninger og mannskaper til "Station Nord" på Grønland.

Mulig de har fløyet for Lufttransport denne gangen, men jeg tror ikke det.

Espen

Den har vært på Svalbard og dekket opp for Luftransport sin maursluker mener jeg.

OY-POF har i flere år hatt base på Svalbard for polar forskningsflyging. Dessuten flys det også forsyninger og mannskaper til "Station Nord" på Grønland.

Mulig de har fløyet for Lufttransport denne gangen, men jeg tror ikke det.

Espen

Denne gangen har de vært på Svalbard og vært vikar for maurslukerne til Lufttranport slik LN-EIR korrekt sier. Begge maurslukerne til LT, både LN-LYR og LN-MOL har vært til overhaling her i Tromsø. Først kom LN-MOL i slutten av oktober og senere kom den andre. For noen dager siden stod LN-LYR ennå inne hangaren som OY-POF parkerte utenfor. Den landet ca. kl 13.00 og dro videre omkring to timer senere.

Back