• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lite negativt i VG fremover?

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Ovind, Kjos og Helgesen i god forbrødring

216105_10150567359465173_859990172_18253261_5918361_n.jpg

Jeg opplever at det er et par journalister her i landet ser en genuint opptatt av luftfart, og som kan litt om denne bransjen. Jan Ovind i VG er en av de svært få.
Dagbladet f.eks har enda ikke vist at de har en eneste skribent der som kan noe som helst om denne bransjen, og særlig bedre er det ikke i andre medier heller.

At Ovind her er tatt i et "kompromitterende" bilde sittende sammen med Kjos betyr jo ikke at Ovind er i lomma hans. Jeg hadde forresten Ovind på flight deck på A330 ganske nettopp, og han er vel overalt i bransjen, og elsker luftfart, slik jeg ser det.

Ovind skriver med en humoristisk snert, mens andre er mer opptatt av økonomiunderskudd og lager en fugl ut av to fjær, for å si det sånn.

Tally-ho

Antar Kjos spanderte kaffe på gutta, så han har vel "kjøpt og betalt" dem:lol:

Er gjerne slik med journalister ( luftfarts ), de svinger litt hit og dit, alt ettersom hvor det "beste" tilbudet er:drink

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10092350

Jeg synes det er en fryd å lese Ovinds artikler om flybransjen. "Pilot flying", "LN-KHA", "selskapets teknologiske stolthet 737-800 og den noe mer trause og tilårskomne 737-300", "787 som mest sannsynlig dukker opp i 2013" ... det er gøy å lese om flybransjen når journalisten har kontroll over det han skriver om slik at man slipper idiotisk slurv!

Back