Lista Airshow 25 - 26 Juli

200 kr i inngangsbillett er noe drøyt, synes jeg!
Jeg klarer heller ikke å finne noe program for hva som skal skje, så man eventuelt kan bestemme seg for å besøke showet på lørdagen eller søndagen.

BF:cool2
Tenk vi da som er 2 voksne og 1 barn begge dager som blir 1000 kr :8::8:
Ja, det er det så derfor skal jeg være der begge dagene.
Men du kan jo bare besteme deg for en dag.

200 kroner? Det må da være helt greit.

K

Og det er mulig jeg også synes det når et konkret program foreligger. Men inntil videre er det en drøy pris for å kikke på noen gamle fly synes jeg!

200 kr er jo en ganske kurant pris med tanke på at det er et såpass lite show, jeg skjønner ikke helt hvorfor nordmenn alltid har for seg at airshows skal være nært gratis, i resten av europa så koster det jo fort 3-400 kr å komme inn på de større showene.

200 kroner er en OK pris.
Kaster meg på å møte 11.45 ved Flyhistorie-standen, flere burde gjøre det samme. :)

Det vurderes, må dessverre sjekke kalenderen og bilen! Og om hvis atte dersom jeg drar, så er det mulig at jeg kan ha plass til noen.....

Og det er mulig jeg også synes det når et konkret program foreligger. Men inntil videre er det en drøy pris for å kikke på noen gamle fly synes jeg!

Det har du jo lov til å mene , men dersom du har litt innsikt i hva som kreves av kostnader og arbeid for å holde disse gamle flyene i luften til glede for oss alle burde kanskje ha revurdert denne oppfatningen.
Alle som har hatt befatning med restaurering og drift av veteranfly kjenner til at dette koster blod , svette og mange penger. Av og til tårer.
200 kr er ingen upris for et slikt stevne. Jeg betaler dette med glede og vil være der nede begge dager med mange bekjente som også gjør det samme.

Noe rart dette med nordmenn, man klager over billettpriser på arrangementer som koster noen få hundrelapper. Men å gå til El-forhandleren for å kjøpe seg en flatskjem til 30.000kr gjør man uten å blunke.....

Det har du jo lov til å mene , men dersom du har litt innsikt i hva som kreves av kostnader og arbeid for å holde disse gamle flyene i luften til glede for oss alle burde kanskje ha revurdert denne oppfatningen.
Alle som har hatt befatning med restaurering og drift av veteranfly kjenner til at dette koster blod , svette og mange penger. Av og til tårer.
200 kr er ingen upris for et slikt stevne. Jeg betaler dette med glede og vil være der nede begge dager med mange bekjente som også gjør det samme.

Noe rart dette med nordmenn, man klager over billettpriser på arrangementer som koster noen få hundrelapper. Men å gå til El-forhandleren for å kjøpe seg en flatskjem til 30.000kr gjør man uten å blunke.....

Godt sagt OJB! :)

Får se om jeg får komme meg ned, skal hørre med de to undertegnede oppe(i mitt tilfelle:D)

Mulig å sitte på med deg da pål?

Litt usikker... Vet ikke hvor mange vi blir, og så er det et spm om vi overnatter eller reiser hjem samme dag eller ei.... Men nå skal jeg uansett notere det bak øyret iallefall :)

Sender deg en PM om det kan bli aktuelt.

Da ser det ut til at det blir en forumdeltager (dog en fersk og lite aktiv en...) til som karrer seg til Lista. Bråbestemt idag at jeg skal bortover og det skal bli trivelig; både å være der og kanskje treffe en annen forumdeltager eller tre. Hvis mulig så kommer jeg 1145 på "treffet", ellers kommer jeg vel stort sett til å surre rundt flyene fra Kjeller.

MVH

Morten M

PS Kjennes igjen på stråhatt, hår rimelig jevnt fordelt oppe og nede på hodet og "grønn" i antrekket.

Ja, i morgen braker det løs, gleder meg! I dag har jeg hatt Vampire, Spitfire farende over hustaket. Og i skrivende stund flyr to Harvards i formasjon over Lista.

Back