Lion Air med stor-ordre

Og da var pressemelding fra Airbud ute

Totalt: 234 fly, hvor av 60 A320 av dagen modell, 109 A320NEO og 65 A321NEO.

http://www.airbus.com/presscentre/p...ail/lion-air-orders-234-a320-family-aircraft/

Kombinert med de siste ordrene fra TK og LH, så begynner det minske på antall "old-school" A32x Airbus må selge for å opprettholde full produksjon frem til NEO kommer.

Lion Air (og deres mange datterselskaper) har jo en omtrent like stor bestilling inne hos Boeing på diverse 737-varianter

Fantastiske siste to uker for Airbus. Kommer det enda flere bestillinger av betydelig størrelse innen rimelig tid, tro?

Jaja, offensive er de i alle fall med 92 fly i flåten og 543 på bestilling! Forøvrig har de ca. 60 flere fly i bestilling hos Boeing :) Overrasker meg egentlig litt at de introduserer Airbus i deres 737-flåte (pluss litt til), men de gjør vel som Kjos og sprer det litt for flere fly raskere og evt. trygghet ved forsinkelser.

Med 250 millioner indonesiere spredt utover flere øyer som samtidig får mer penger i hendene er det klart de satser for fullt. Hva gjør Air Asia nå?

180 seter i en A320 og 236 i en A321.

Har bare en kommentar jeg: Skrekk og gru!!

180 seter i A320(NEO) er jo standar, men 236 seter i en A321NEO skal vel bli standar på den nye A321NEO-utgaven, ved at de fjerner to utganger, så man kan få en mere sammenhengenede cabin, her skulle vel nødutganger over vingene taes i bruk og dørpar nr.2 skal bort...men at det blir trangt kan vel jeg være enig i ;)

Last edited:
Lyspunktet er nok at gjennomsnittspassasjeren ikke er 195cm x 115kg. For oss turister finnes det som regel andre alternativer hvis plass ombord er viktig.

Litt OT, men hva sikter Lion Air til mot framtiden? Øker de frekvenser/ruter innenriks, eller har de en DY-plan (la oss kalle det det) for å regjere hele sørøst-asia?

Med så mange ryddinger i tråder i det siste håper jeg at dette blir akseptert :p

Jaja, offensive er de i alle fall med 92 fly i flåten og 543 på bestilling! Forøvrig har de ca. 60 flere fly i bestilling hos Boeing :) Overrasker meg egentlig litt at de introduserer Airbus i deres 737-flåte (pluss litt til), men de gjør vel som Kjos og sprer det litt for flere fly raskere og evt. trygghet ved forsinkelser.

60 fly i bestilling hos Boeing får jeg ikke til å stemme. Det var bestillt 178 B739 når jeg jobbet der i 2010/11. I tillegg kom det en ny ordre på over 200 nye 739 + MAX når Obama gjestet landet.
Med tanke på tingenes tilstand og så mange fly i bestilling får jeg bare ønske lykke til!

60 fly i bestilling hos Boeing får jeg ikke til å stemme. Det var bestillt 178 B739 når jeg jobbet der i 2010/11. I tillegg kom det en ny ordre på over 200 nye 739 + MAX når Obama gjestet landet.
Med tanke på tingenes tilstand og så mange fly i bestilling får jeg bare ønske lykke til!

Så du lengter ikke tilbake om jeg skal tolke deg rett ? :colgate:
Vet du hvordan de løser det hele med å finne folk til å fly alle disse maskinene som kommer inn etterhvert ?

Og Airbus has malt en av sine to A321-sharklet testmaskiner til ære for Lion Air

800x600_1363617825_A320_Lion_Air_teams.jpg

Back