limesett flymodeler på IKEA Forus

B767

ScanFlyer Gold
limesett flymodeler på IKEA Forus

Hei... va en tur innom på lekebutikken inne på IKEA bygget på Forus, og der såg eg de selger limesett flymodeler av forkjellige passasjerfly.

sas dc6, 747-200 airfrance, A380 Lufthansa, airfrance concorde, virgin atlantic 747-200,

det er til info dersom det intressere for dere :)

Re: limesett flymodeler på IKEA Forus

Slik jeg forstår det er det i leketøysbutikken som holder til i samme butikk som IKEA. Ikke IKEA som selger.

Butikken heter Xtra-leker. Jeg vet ikke om flyene er nevnt på denne siden eller ei, men linken er http://www.extra-leker.no/

Fint at det vokser seg litt i stavanger og! ;) Må vel ta turen inneom og se hva de har! :D
Iberworld Joiner du? B767: Vet du om det var Revell easy kitt modeller eller vanelig revell? :)

Last edited:

Er det byggesett eller ferdige plast/metalmodeller??
Sist jeg var der hadde de bare byggesett...

Det er nok slik at her i Norge er det ikke noe særlig stort marked for byggesett, ivertfall ikke for sivile fly.

Det er ikke så stort utvalg i vanlige hobby/lekebutikker av slike. Unntaket er vel Smallsize/Hobbyland som har et bra utvalg .

Det enkleste er nok å søke på e-bay. Der kan man gjøre en rimelig handel på slike byggesett, og få det man måtte ønske.

Har selv bare positive erfaringer med e-bay. ;)

Hvorfor ikke bare gå på Birkemo i Stavanger? De har da jevnlig passasjerfly inne der!
Evt. så er det ingen problem og snakke med den utrolig hyggelige eieren og spørre han fint om han ikke kan ta inn litt flere av de og de modellene!

Er nok Sånne Revell-kitt som du må montere sammen uten lim,men med små deler! ;)

NEI, les igjen hva eg skrev lenger oppe ... det er LIMESETT flymodeller..

trodde folk kunne lese... :8:

NEI, les igjen hva eg skrev lenger oppe ... det er LIMESETT flymodeller..

trodde folk kunne lese... :8:

Du forstod ikke helt ka eg meinte! ;) revell kit er laget for de som synes det er vanskelig å lime sammen smådeler. Flylet levers i mange deler som monteres sammen. Dette er ikke snap fit modeller, men byggesett uten liming.

ja men eg ser hva han spurte deg .... han spurte om det va byggesett eller revel kitt. og det var byggesett og monteres med lim. det finnes der på IKEA lekebutikk..

Du forstod ikke helt ka eg meinte! ;) revell kit er laget for de som synes det er vanskelig å lime sammen smådeler. Flylet levers i mange deler som monteres sammen. Dette er ikke snap fit modeller, men byggesett uten liming.

Du forstod ikke hva han mente. I post #1 så skriver B767 at det er limemodeller. Fra Revell.
Lime modeller fra Revell.

Da er det ordnet opp i? :lol:

Her føler jeg at Rhusberg og/eller atck og/eller DRS må komme på banen og opplyse dere byggere av plastmodeller in spe om hva som gjelder når man skal skaffe seg modeller hvis man bor i Stavanger... :)

Ja, det ser jo absolutt som om det trengs. Støtter den, Falcon!:up:

Back