Sangtitteltradisjonen fortsetter, denne gangen med Madonna. Som vanlig har tittelen noe med turen å gjøre, og hva, finner dere sikkert ut etterhvert 
Vi begynner for mange måneder siden, da det fortsatt var hvitt på bakken. British Airways sendte en mail med et særdeles generøst tilbud: Fly i Business eller First, og få en drøss med ekstra miles: 7500 ekstra miles for en rundtur i Club Europe, eller 32500 miles for en rundtur i Club World, eller First. Jeg registrerte meg, men uten noen konkrete planer om å reise noe sted, lot jeg det bli med det.
Vi spoler så fram, til slutten av mai. British Airways sendte meg en ny mail, hvor de fortalte meg at det fortsatt ikke var for sent å benytte seg av dette tilbudet. Jeg begynte nå å tenke litt. Man måtte fly innen utgangen av juni, som betød at man måtte være ferdig med turen senest torsdag 30. juni. Akkurat den uken hadde jeg tilfeldigvis tatt ut ferie, delvis fordi jeg hadde kjøpt en konsertbillett til en konsert den uken, og fordi jeg hadde "en uke til overs". Flott! Jeg hadde altså en billett til et arrangement tirsdag 29. juni, og samtidig visste jeg at om jeg skulle fly business, måtte det bli en såkalt R-klasse, som er BA sin billig-business, som ikke er fleksibel, og krever at man er borte natt mellom lørdag og søndag.
Ergo var det lørdag 26. juni som var den eneste dagen som var aktuell som avreisedag, og søndagen eller mandagen som var aktuelle som hjemreisedag. Bestemte meg for å ta to netter borte, og det ble derfor altså mandag 28. januar som ble hjemreisedagen.
Så, man logget seg inn på ba.com, valgte Oslo som avreiseby, og tastet inn "LHR" på ankomstby, slik at det dukket opp en klikkbar "greie" som viste hele teksten: "London, United Kingdom, LHR, Heathrow". Sånn så det ut:
Alternativene som dukket opp, var heller ikke mange. På begge de dagene som var aktuelle som hjemreisedager, var det drøssevis av R-klasseseter - på utreisedagen var det verre. Det skulle gå tre fighter den dagen: BA761, BA763 og BA767, med avgangstider 07:50, 11:55, og 16:55. Det fantes hele to R-klasseseter fordelt på disse tre avgangene. BA763 er en passe avgang. Man slipper å stå opp fryktelig tidlig, men får samtidig utnyttet en dag i London. BA763 var den ene flighten som ikke hadde ledige seter i R-klasse. Det var altså BA761 og BA767 som hadde ett sete hver. Valget ble enkelt: BA767, med ankomst LHR klokken 18:15. Returen ble BA770, som er den siste flighten for dagen, og har avgang fra LHR klokken 19:15, og ankomst OSL klokken 22:20, en drøy halvtime før siste bussen hjem. Det kan bli spennende.
To netter i London. What to do, what to do...
Jeg gidder som regel ikke være for lenge på et sted, så jeg bestemte meg for å utforske nye steder jeg aldri har vært på. Her kommer Virgin inn i bildet
Skulle jeg fly? Hvor? Nei, her skulle mer av Storbritannia utforskes. Jeg kan vel nå røpe at det er snakk om Virgin Trains, og ikke Virgin Atlantic.
Jeg kan vel røpe såpass at det var Edinburgh og Manchester som var aktuelle destinasjoner, da begge byene har hver sin Hard Rock Cafe.
Etter litt utforskning av togtider, ble det bestemt Manchester, da det så ut til å gå mange flere tog dit - dog, jeg trengte ikke mer enn ett
. Klinte til med First Class (for ca. 40 pund) på 12:15-toget fra London Euston, med ankomst Manchester Picadilly klokken 14:30. Returen til London ble booket hos BA, på BA1395, med avgang klokken 13:25, med ankomst LHR klokken 14:30, som gir fire og en halv times transfer på LHR, som bør holde til litt tid i loungen 
Hoteller skulle også bookes. Begynte først å lete hos Hilton og Marriott, da det var disse jeg visste om hvor man kunne registrere bonuskort allerede ved booking. Jeg bryr meg ofte ikke så mye om flypoeng hos hoteller, og egentlig enda litt mindre om hotellenes egne poenger, men kan man fikse det ved booking, er det greit. Hilton tilbyr dobbel-dipping, som betyr at jeg kan få BA-miles i tillegg til Hilton-poeng, mens Marriott har en funksjon hvor man kan få BA-miles istedenfor hotellpoeng. I London lå Hilton upraktisk til. Jeg skulle komme inn til Paddington, og videre fra Euston, og såvidt jeg husker lå ikke noen av Marriott sine hoteller praktisk til. Hilton derimot, har to hoteller med disse stasjonsnavnene i navnet sitt: Hilton Paddington, og Hilton Euston.
Booket først Euston, før jeg fant ut at en lørdagskveld kanskje ikke var den mest ideelle tidspunktet å stresse seg via tuben med bagasje, så da ble det booket hos Hilton Paddington - før jeg igjen fant ut at Hilton Metropole, som ligger rett borti gata. Billigere ble det kanskje ikke, men det ble finere rom.
Manchester: Booket først hos Marriott, men fant så ut at Hilton lå mye mer praktisk til, både mtp, at jeg kunne ta trikken dit (evt, toget) fra Picadilly, samt at det lå rett ved en jernbanestasjon, hvor det gikk tog til flyplassen. Deansgate, het visst stasjonen. Så var jeg inne på Tripadvisor for å lese om hotellet, da jeg bestemte meg for å se hvilket hotell som var nummer 1. Det het City Inn, så utrolig bra ut, hadde masse bra reviews, var billigere, og lå rett ved Picadilly. Vanlige rom kunne en vel få for helt nede i ca. 65 pund, og for ca. 165 pund, kunne man få en suite, dog var det en prepaid pris - jeg booket en sånn.

Vi begynner for mange måneder siden, da det fortsatt var hvitt på bakken. British Airways sendte en mail med et særdeles generøst tilbud: Fly i Business eller First, og få en drøss med ekstra miles: 7500 ekstra miles for en rundtur i Club Europe, eller 32500 miles for en rundtur i Club World, eller First. Jeg registrerte meg, men uten noen konkrete planer om å reise noe sted, lot jeg det bli med det.
Vi spoler så fram, til slutten av mai. British Airways sendte meg en ny mail, hvor de fortalte meg at det fortsatt ikke var for sent å benytte seg av dette tilbudet. Jeg begynte nå å tenke litt. Man måtte fly innen utgangen av juni, som betød at man måtte være ferdig med turen senest torsdag 30. juni. Akkurat den uken hadde jeg tilfeldigvis tatt ut ferie, delvis fordi jeg hadde kjøpt en konsertbillett til en konsert den uken, og fordi jeg hadde "en uke til overs". Flott! Jeg hadde altså en billett til et arrangement tirsdag 29. juni, og samtidig visste jeg at om jeg skulle fly business, måtte det bli en såkalt R-klasse, som er BA sin billig-business, som ikke er fleksibel, og krever at man er borte natt mellom lørdag og søndag.
Ergo var det lørdag 26. juni som var den eneste dagen som var aktuell som avreisedag, og søndagen eller mandagen som var aktuelle som hjemreisedag. Bestemte meg for å ta to netter borte, og det ble derfor altså mandag 28. januar som ble hjemreisedagen.
Så, man logget seg inn på ba.com, valgte Oslo som avreiseby, og tastet inn "LHR" på ankomstby, slik at det dukket opp en klikkbar "greie" som viste hele teksten: "London, United Kingdom, LHR, Heathrow". Sånn så det ut:

Alternativene som dukket opp, var heller ikke mange. På begge de dagene som var aktuelle som hjemreisedager, var det drøssevis av R-klasseseter - på utreisedagen var det verre. Det skulle gå tre fighter den dagen: BA761, BA763 og BA767, med avgangstider 07:50, 11:55, og 16:55. Det fantes hele to R-klasseseter fordelt på disse tre avgangene. BA763 er en passe avgang. Man slipper å stå opp fryktelig tidlig, men får samtidig utnyttet en dag i London. BA763 var den ene flighten som ikke hadde ledige seter i R-klasse. Det var altså BA761 og BA767 som hadde ett sete hver. Valget ble enkelt: BA767, med ankomst LHR klokken 18:15. Returen ble BA770, som er den siste flighten for dagen, og har avgang fra LHR klokken 19:15, og ankomst OSL klokken 22:20, en drøy halvtime før siste bussen hjem. Det kan bli spennende.
To netter i London. What to do, what to do...
Jeg gidder som regel ikke være for lenge på et sted, så jeg bestemte meg for å utforske nye steder jeg aldri har vært på. Her kommer Virgin inn i bildet

Skulle jeg fly? Hvor? Nei, her skulle mer av Storbritannia utforskes. Jeg kan vel nå røpe at det er snakk om Virgin Trains, og ikke Virgin Atlantic.

Jeg kan vel røpe såpass at det var Edinburgh og Manchester som var aktuelle destinasjoner, da begge byene har hver sin Hard Rock Cafe.
Etter litt utforskning av togtider, ble det bestemt Manchester, da det så ut til å gå mange flere tog dit - dog, jeg trengte ikke mer enn ett


Hoteller skulle også bookes. Begynte først å lete hos Hilton og Marriott, da det var disse jeg visste om hvor man kunne registrere bonuskort allerede ved booking. Jeg bryr meg ofte ikke så mye om flypoeng hos hoteller, og egentlig enda litt mindre om hotellenes egne poenger, men kan man fikse det ved booking, er det greit. Hilton tilbyr dobbel-dipping, som betyr at jeg kan få BA-miles i tillegg til Hilton-poeng, mens Marriott har en funksjon hvor man kan få BA-miles istedenfor hotellpoeng. I London lå Hilton upraktisk til. Jeg skulle komme inn til Paddington, og videre fra Euston, og såvidt jeg husker lå ikke noen av Marriott sine hoteller praktisk til. Hilton derimot, har to hoteller med disse stasjonsnavnene i navnet sitt: Hilton Paddington, og Hilton Euston.
Booket først Euston, før jeg fant ut at en lørdagskveld kanskje ikke var den mest ideelle tidspunktet å stresse seg via tuben med bagasje, så da ble det booket hos Hilton Paddington - før jeg igjen fant ut at Hilton Metropole, som ligger rett borti gata. Billigere ble det kanskje ikke, men det ble finere rom.
Manchester: Booket først hos Marriott, men fant så ut at Hilton lå mye mer praktisk til, både mtp, at jeg kunne ta trikken dit (evt, toget) fra Picadilly, samt at det lå rett ved en jernbanestasjon, hvor det gikk tog til flyplassen. Deansgate, het visst stasjonen. Så var jeg inne på Tripadvisor for å lese om hotellet, da jeg bestemte meg for å se hvilket hotell som var nummer 1. Det het City Inn, så utrolig bra ut, hadde masse bra reviews, var billigere, og lå rett ved Picadilly. Vanlige rom kunne en vel få for helt nede i ca. 65 pund, og for ca. 165 pund, kunne man få en suite, dog var det en prepaid pris - jeg booket en sånn.