• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lightningstrike - inspeksjon

SpotOn

ScanFlyer Silver
Er det noen som har er ca estimat på omfang (tidsbruk) på inspeksjon av en A320neo etter mistenkt treff av lyn? Og hva inngår i inspeksjonen?

Spør siden jeg står på SVG og skal med SK4026 som foreløpig er forsinket nettopp på grunn av denne type hendelse….
 
Tar av nå, så ca halvannen time delay.


Stemmer. Initiell inspeksjon av tekniker på Sola - og når alle etterhvert slapp ombord kunne de uniformerte lengst framme i maskinen informere om at flyet skulle rett i hangar for mer detaljert sjekk etter ankomst OSL.
 
Jøss, her går jeg inn for å se om jeg finner svar på det samme spørsmålet, bare for å finne ut at noen allerede har spurt - og atpåtil på samme flight!

Hadde en kollega på 17:15 flyet, det måtte også sjekkes, men det tok visstnok ikke mer enn en 15 minutters tid før det var klarert videre sa han.
 
Stemmer. Initiell inspeksjon av tekniker på Sola - og når alle etterhvert slapp ombord kunne de uniformerte lengst framme i maskinen informere om at flyet skulle rett i hangar for mer detaljert sjekk etter ankomst OSL.

SE-RUC står fortsatt på bakken, så de må ha fått en skikkelig karamell.
 
Back
Top