LH / SK - Overbooking - Billettnummer - Hjelp..

LNv22

ScanFlyer Gold
14. april 2011 skulle jeg og min samboer fly LH2457 OSL - BCN.

Ved oppmøte på OSL ble det ved innsjekk gjort klart fra agentens side at flighten var overbooket og at vi mest sannsynlig ved gate ville bli spurt om vi ønsket å fly med SK sin direkteavgang i eco+ i stedet.

Ved gate kom spørsmålet på nytt, hvorpå vi takket ja (total kompensasjon var EUR 150 pr. hode, economy extra hos SK og kr 100 i matbonger pr hode til bruk på OSL, i tillegg kom vi frem en time før da vi slapp transfer på FRA).

Det praktiske ble ordnet ved at vi meldte oss ved SK sin billettskranke i terminalen, hvor det ble skrevet ut papirbilletter. Disse ble så levert ved gate når vi senere gikk ombord.

Jeg har, som forventet, ikke fått EB poengene mine for denne flighten (skulle iflg. SK få opptjening som eco+). For å retroregistrere trenger jeg billettnummeret.

Ved kontakt med SAS pr. telefon sier de at de pr. telefon ikke har tilgang til å finne igjen billettnummeret.

Er det noen SK ansatte her som har tilgang til systemer hvor dette kan hentes ut, eller har noen øvrige forslag til hvordan jeg skal få tak i billettnummeret / få registrert poengene? Kan sende eventuelle personlige detaljer i en PM dersom dette er nødvendig.
 
Hm, hva var det du nøyaktig fikk på servicesenteret? Det kan være at de opprinnelige "kupongene" er brukt, ettersom SK aksepterer LH sine e-tickets. Ellers så er det utstedt FIM eller skrevet ut nye e-tickets.
 
Man får jo vanligvis poeng for opprinnelig booking og ikke for oppgraderingen/nedgraderingen?
 
Hm, hva var det du nøyaktig fikk på servicesenteret?

Jeg husker ikke akkurat hvordan det så ut, men det var et avlangt papirstykke, på gjennomslagspapir (tror jeg), med en tabell som selskapet skrev i. Her ble det fylt inn flightnr, bookingklasse og dato. Dette måtte jeg igjen gi fra meg ved gate.

FlightDeck said:
Man får jo vanligvis poeng for opprinnelig booking og ikke for oppgraderingen/nedgraderingen?
Yeps, det er jeg klar over og det er det jeg har fått tidligere også, men jeg ønsker å forholde meg til de som ble lovet, og det var denne gang opptjening som eco+. Jeg har for øvrig ikke fått ett eneste poeng for turen, derfor jeg nå ønsker å finne frem informasjonen jeg trenger for å retroregistrere..
 
Man får jo vanligvis poeng for opprinnelig booking og ikke for oppgraderingen/nedgraderingen?

Fikk C-klasse og 200% poeng på LH FCO-DUS og 100% for SK DUS-OSL når FCO-CPH ble kansellert engang i slutten av mai. Da fikk vi også håndskrevet Flight Manifest.
 
Jeg husker ikke akkurat hvordan det så ut, men det var et avlangt papirstykke, på gjennomslagspapir (tror jeg), med en tabell som selskapet skrev i. Her ble det fylt inn flightnr, bookingklasse og dato. Dette måtte jeg igjen gi fra meg ved gate.

Ok, da har du nok fått en FIM, det nummeret blir ikke registrert i bookingen din, bare i oppgjøret for avgangen. Jeg tror det enkleste da er å skrive til medlemsservice og forklare situasjonen, så får de nøste opp i saken.
 
Back
Top