LH satser på long-haul fra DUS

Someone

Moderator
Medlem
LH satser på long-haul fra DUS

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3560105/

Begynner daglige DUS-EWR og 6 ukentlige DUS-YYZ og DUS-ORD fra neste sommer alle med 340-300.

Hva som skal skje med Privatair fra DUS er jeg usikker på, men tolker jeg a.net riktig skal den legges ned?
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

ja i motsetning til SAs har Lufthansa fremlagt en framtidig strategi om multi hubs i Tyskland! Kanskje ikke så dumt å gå in på US destinasjoner fra DUS. Har ikke LTU ganske godt fortfeste fra DUS og vestover i dag?
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

ja, dette dreier seg nok om aa sette litt grep foer LTU og Air Berlin begynner aa poese seter inn paa ruter fra 'mindre' tyske byer. Med Open Skies fra neste aar, vil det nok 'eksplodere' ogsaa fra Tyskland.
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Originally posted by MartinL

ja i motsetning til SAs har Lufthansa fremlagt en framtidig strategi om multi hubs i Tyskland!

Jo, men så är Lufthansa i en annan position - en hemmamarknad på 90 miljoner invånare och god tillgång på ekonomiska och materiella resurser. Men jag vill ju samtidigt understryka att jag också tycker det är dags för SAS att vakna och försöka ta sig ur sitt efterblivna tillstånd. Men det är väl det man gör nu...
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Jeg bytter gjerne fly i Dusseldorf i fremtiden...:D
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Hoeres merkelig ut at DUS-ORD med Privatair vil legges ned. Den ruta gaar saa det suser. Blir dog hyggelig med mulighet for F paa denne strekningen. Pr dato har C pax ingen mulighet til aa oppgradere
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Spenstig av LH. Her er hva de sier om BBJ/319LR:

The decision to offer mainline long-haul services from Duesseldorf means that the existing Private Air business-class-only flights on a Boeing Business Jet and an Airbus A319CJ to New York and Chicago will be dropped. Lufthansa will also stop the Private Air Boeing Business Jet flight from Munich to New York, citing high demand for larger-capacity aircraft. One BBJ will be shifted to Frankfurt to offer one additional early morning frequency to New York, Lufthansa said. The other two aircraft are to be used in new markets yet to be announced.
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Originally posted by EB

Jeg bytter gjerne fly i Dusseldorf i fremtiden...:D
Jeg flyr helst direkte fra Gardermoen så sant det er mulig..:)
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Originally posted by BU662

Problemet er rett og slett Privat Air

De ble for gjerrig. De har ökt leasingratene utrolig mye.

Samtidlig kan LH ikke vente til AB/LTU har fatt tett grep i DUS. Mens LH har definitiv ikke ressurcer til overs. Egentlig mangler man langdistanse-fly og det er ogsa grunnen til at noen A300-600 er ombygged til ny config slik at de kan flyr til Afrika og noen steder i Arabia.

Vel, det ser ikke ut til at LH sier opp avtalen med Privatair, tvert i mot. En ny morraflight fra FRA til NYC settes opp, LH vil lansere 2 nye destinasjoner med Privatair iflg pressemelding
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Originally posted by BU662

Bare vent, ryktene sier at 2 BBJ er out snart.;)

Eller at Privatair jekker ned prisen og vi faar et par nye destinasjoner ;)

Er ikke selv stor fan av tilbudet, men det er mange som liker all C jets. Rutene til / fra USA er veldig populaere
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Markedet bestemmer .. det er nok andre som staar klare til aa hyre Privatair hvis LH ikke vil mer. Saerlig naa som man snart har 'fritt fram' til USA.

Uansett er BBJ'ene myntet paa marginale markeder og naar de utvikler seg positivt, er det naturlig aa sette inn 'komplett' materiell naar markedet tillater det.

Tipper en av BBJ'ene (eller CJ'ene) blir aa finne i Tokyo ....

Forresten Richard - Greedy er 'graadig'. 'Gjerrig' means cheap.
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Litt oppdateringer her. Hvor bra rutene fra DUS går vet jeg ikke, men fra sommeren 2010 vil LH bytte ut 340-300 på DUS basen med 330-300 med redusert business class. 2 maskiner skal tas fra FRA basen, og 1 fra MUC
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Jeg skal med LH via DUS til EWR i Februar.

Uten å vite hvordan det er nå, var routingen OSL-DUS-EWR det billigste alternativet av alt jeg kunne finne. 3120,- betalte jeg for tur/retur. Rett over 6 laken for meg og dama tur/retur er en bra pris!

50min transfer i DUS, skal bli spenstig :)
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Jeg skal med LH via DUS til EWR i Februar.

Uten å vite hvordan det er nå, var routingen OSL-DUS-EWR det billigste alternativet av alt jeg kunne finne. 3120,- betalte jeg for tur/retur. Rett over 6 laken for meg og dama tur/retur er en bra pris!

50min transfer i DUS, skal bli spenstig :)

Jeg skal også fly Newark-Düsseldorf-Oslo på nyåret. I alle kampanjer Lufthansa har kjørt nå i høst har flyvninger til New York via Düsseldorf kommer billigst ut, med priser rett over 3000 kr. Det er litt interessant med tanke på at de flyr 50-seters CRJ-200 mellom Oslo og Düsseldorf, ikke akkurat den beste feedemaskinen. Men tidsmessig er det jo strålende - har også 50 minutter transfertid i Düsseldorf og ender dermed på 10 t. og 15 min. reisetid New York-Oslo.
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Meg bekjent har LH crewbaser i FRA og MUC. Har de nå også i DUS med tanke på økningen i LH trafikken der?
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Med tanke paa DUS' stoerrelse, ville noe annet vaere underlig ..
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Er 50 min transfer egentlig nok. Har aldri tidligere vært på flyplassen i DUS.

For ordens skyld, jeg reiser uten carbon som spesial baggasje denne gangen:)
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Det holder fint. Man selger heller ikke ulovlige forbindelser.
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

LH har flere Crew-Baser enn bare MUC og FRA. Likevel er det ikke mye crew som har fast base i HAM, TXL og DUS, men det finnes en fatal folk.

LH sine DUS longhauls vil bli A330-300 only fra starten av Sommerfartsplanen.
 
Re: LH satser på long-haul fra DUS

Når den nye storflyplassen i berlin står klar vil nok Lufthansa satse tungt på long haul derfra også.
 
Back
Top