LH Miles&More, umulig å få valuta for poeng?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
LH Miles&More, umulig å få valuta for poeng?

Har 7-8.000 poeng på Miles&More som vil utgå neste høst. Ville se om det kunne lønne seg å komme opp til 10 eller 15.000 slik at jeg kunne få noe ut av poengene før de forsvant så jeg undersøkte hva jeg kunne booke for dette. Hadde ikke problemer med å finne flighter t/r i Europa, men problemet var at de tok "Taxes and fees" som kun lå 20 kr under å kjøpe billetten hos dem uten å bruke noen poeng.

Er det virkelig umulig å få valuta ut av poeng hos Miles&More og bør jeg bare avskrive poengene jeg har der? :(

Re: LH Miles&More, umulig å få valuta for poeng?

Gi de til veldedighet eller bruk på hotellopphold etc. Alt annet enn flyreiser i hvert fall.

Merkelig dette med flyselskapenes bonusordninger, ikke er flyginger det man tjener mest på og ikke er flyginger det man bør bruke poengene på. :lol:

Ja, men det er vel en del av businessen at poengene ikke har særlig verdi før de kommer opp i et større antall. Har selv masse småpoeng her og der som jeg mest sannsynlig ikke får noen nytte av. Registrerer og samler slike mest fordi de kanskje en gang kan komme til nytte før de går ut på dato, men jeg regner ikke med det.

På alle selskaper med fuel surcharge på bonusbilletter er det dårlig deal å ta ut economybilletter

En liten opptelling viste at jeg er med på minst 15 forskjellige bonusordninger for flyselskaper. :lol:

Med litt mere struktur burde jeg få mere ut av det.

Da har du nok spredd deg litt mye! Selv er jeg nede i 4 (EB gull, FB gull grunnet statusmatch, BAEC Bronze snart silver, og CO uten status). Satser for fremtiden kun på EB og BAEC, men har en god del poeng på FB og CO også. Pongene på FB skyldes en del domestic US med Delta, CO skyldes min siste TATL i Y i 2005 (OSL-ARN-EWR-HNL), herregud for en lang og slitsom tur....

En liten opptelling viste at jeg er med på minst 15 forskjellige bonusordninger for flyselskaper. :lol:

Med litt mere struktur burde jeg få mere ut av det.

Er med på følgende jeg. KLM, British Airways, Lufthansa, US Airways, ANA og Emirates. ANA og US Airways har jeg kun pga enkelt søk og billige bonusreiser. Man kan forøvrig sette bonuspoeng fra Qatar Airways på US Air Dividend Miles så er nok en god ide for å tjene opp litt dersom man mangler litt for en bonusreise.

Back