• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LH Innsjekk, fikk beskjed om å sjekk inn på SAS

apeks

ScanFlyer Silver
LH Innsjekk, fikk beskjed om å sjekk inn på SAS

Hadde en i mine øyne litt rar innsjekk greie i dag.

Følgende flyvninger skulle sjekkes inn:
OSL-FRA-ORD.

Begge fly er Lufthansa operated.

Innsjekk på Lufthansa viste meg kun FRA-ORD.
OSL-FRA var ikke synlig i det hele tatt.

Dersom jeg sjekket bookingen manuelt på LH sine sider sto begge flyene der, men altså ikke på innsjekk sidene.

Ringte Lufthansa i Tyskland siden jeg da automatisk så for meg at det var noe tull med det første flyet.
De forklarte at jeg kunne sjekke inn på SAS sine sider, det ville fungere.
Jeg har veldig skeptisk til denne løsningen, men hun hadde helt rett.
Der sto begge flyene. Og jeg fikk sjekket inn OSL-FRA også.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Gir ikke så mye mening for meg.
Er dette vanlig ?

Re: LH Innsjekk, fikk beskjed om å sjekk inn på SAS

Jeg aner ikke hvorfor, men vanlig er det.

Jeg aner ikke hvorfor, men vanlig er det.
Står rent faktisk på lufthansas sider at man i skandinavien (undtaget BLL) skal checkke ind på SK

Ok. Bare syntes det var litt rart.
Hadde vært lettere å forstå dersom det hadde vært en sharecode flight og SAS som hadde flyvningen.

I mine øyne hadde det vært mest logisk å sjekke inn LH flyvninger på LH sine sider. Derfor jeg stusser litt her :)

Om jeg ikke tar helt feil så bruker LH SAS sine systemer til innsjekk o.l. når de er på OSL hvertfall. Så kan jo være en forklaring på hvorfor du måtte bruke sas for å sjekke inn.

Exakt! Samma gäller SK från Tyskland.

Det er et problem, du kan velge seter fra OSL til Tyskland , men derfra kan du ikke endre seter videre . Hvis du vil det må du gjøre det i FRA MUC etc.

Tidligere kunne man endre seter på Lufthansa.com 23 timer før for flighten videre etter du valgte seter til Tyskland .

Tidligere kunne man endre seter på Lufthansa.com 23 timer før for flighten videre etter du valgte seter til Tyskland .
Du kan stadig gøre det ca 34 timer før på mobile.lufthansa.com (det er ikke officielt annonceret det er sådan, men erfaring siger mig det er sådan)

Takk, skal prøve til BCN om 12 dager :wow:

Du kan fint gå inn i My Bookings på lufthansa.com og endre seter der. Ihvertfall for langrutene.

Du kan fint gå inn i My Bookings på lufthansa.com og endre seter der. Ihvertfall for langrutene.

...og det blir flere seter tilgjengelig når Online Checkin åpnes - også på Lufthansa.com ---> My Bookings

Er noen systemer her og noen systemer der som snakker sammen i kun varierende grad. Jeg får som regel ikke ut boarding pass til videre legg på OSL med Lufthansa. Men det er kanskje litt pga det som regel har vært en US Airways award som involverer enda et system. Enda bedre er jo online checkin for LX ikke fungerer fra NRT. Ble bare sendt videre til Lufthansa sine sider med en feilmelding. Jaggu bra jeg fløy i first.

Rart at SK og LH ikke klarer å integrere check-in systemene mer. KL, DL og AF fungerer jo som regel utmerket sammen. Flyr man f.eks. med DL fra AMS, så sender sidene til DL deg automatisk til KL check-in.

Back