LH check-in?

Re: LH check-in ??

det samarbeider 50% av gangene ikke med SK sitt

Hvis du gjetter så bør du vel si det også. PCI har en TCI suksess-rate på ca 95% mot LH sitt egne Unisys baserte system. Det vil ikke bli forbedret ettersom både SK og LH skal bruke Amadeus Altea DCS i veldig nær framtid og da vil nok man nærme seg godt mot 100%

Gjetter ikke, baserer det kun på egne erfaringer mtp Swiss og Brussels som jeg selv jobber med :)

I går kjørte jeg LGW-FRA-OSL med LH. Sjekket inn hele veien med iphone app'n til LH. Boardingkortene lagres i Passbook saken til iphone, kjekkt!

Vel, LH,SN,LX,A3 osv osv er alle under LH og har samme system, det er hva jeg baserer det hele på eks TRD-OSL-ZRH med sk og lx på gjennomgående billett så er det svært mange tilfeller slik at pax ikke er sjekket inn på osl-zrh eller at transferbagen er i systemet...

Vel, LH,SN,LX,A3 osv osv er alle under LH og har samme system, ..

Since when ..? Såvidt jeg vet bruker LX EDS og A3 SITA DCS fortsatt .. SN er jeg ikke sikker på. Uansett er ITCI-linkene satt opp til de enkelte selskapene og er ikke relaterte, selv om de hadde brukt samme leverandør. Damene som setter opp disse linkene sitter i 2. etasje i Det Store Bygget Med Kjegletaket ved Det Store Veikrysset noen mil sør for meg ...

Mao. ingen sammenheng, annet enn at alle transaksjonene er innom en bunker like ved Hartsfield.

(ITCI= Interline Through Check In. Dataspråk som konverterer innsjekkingssystemenes språk så de kan utveksle informasjon)

Sitter her og skal sjekke inn for en tur med LH i morgen. Ble (etter standard prosedyre?) sendt videre til SK sin OLCI. Er i utgangspunktet sjekket inn og alt i orden, men stusser over at jeg kun fikk velge sete på første leg, og ikke på FRA-MUC. Linken for Velg/endre sete er rett og slett ikke der for det andre legget. Ble forøvrig automatisk tildelt 21A da jeg trykket check in, som er greit nok.

Det er pga kommunikasjonen mellom systemene. Etter at SAS la om tll Altea forsvant muligheten til å endre sete på neste flight når den er i LH's system.

Er i utgangspunktet sjekket inn og alt i orden, men stusser over at jeg kun fikk velge sete på første leg, og ikke på FRA-MUC. Linken for Velg/endre sete er rett og slett ikke der for det andre legget. Ble forøvrig automatisk tildelt 21A da jeg trykket check in, som er greit nok.
Forsøk innsjekk hos LH etter at OLCI hos SAS er gjennomført, opplevde en gang at det funket da.

Skal man fortsette med å benytte hverandres innsjekkingssystemer? Tenker da på at JV avtalen er sagt opp...

Skal man fortsette med å benytte hverandres innsjekkingssystemer? Tenker da på at JV avtalen er sagt opp...

Det har vel mer med at de bruker hverandre som handlingagent, tipper jeg?

Uansett reiste jeg fra SVG, og der har det vel aldri vært noen JV i utgangspunktet ;)

Oppdatert rapport: kun setevalg på første segment på automaten på SVG òg. Fikk først mulighet til å endre sete på Lufthansaautomatene på FRA, men valgte å beholde 21A. Endte til og med opp med ledig midtsete :D

Back