LGA vs JFK vs EWR

Flying-news

ScanFlyer Silver
Denne tråden er splittet fra tråden om US på OSL

OSL-PHL med US-Airways må ikke blir borte! Viktig med variasjon når jeg skal opp å spotte! ;)

Ellers; har vurdert US-Airways en rekke ganger når jeg skulle fly til NYC (3xNYC som 16-åring topper selvsagt IC-listen). Problemet har da vært pris i forhold til "ukjent farvann" VS bedre priser hos tidligere benyttede selskaper, og ikke minst det at final destination ville vært LGA, hvilket er helt uaktuell iforhold til JFK og EWR.
 
Last edited by a moderator:
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

og ikke minst det at final destination ville vært LGA, hvilket er helt uaktuell iforhold til JFK og EWR.

Og hvorfor det?
LGA er vel den flyplassen som ligger nærmest Manhattan, og mest sannsynlig billigst med taxi.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

OSL-PHL med US-Airways må ikke blir borte! Viktig med variasjon når jeg skal opp å spotte! ;)

Ellers; har vurdert US-Airways en rekke ganger når jeg skulle fly til NYC (3xNYC som 16-åring topper selvsagt IC-listen). Problemet har da vært pris i forhold til "ukjent farvann", og ikke minst det at final destination ville vært LGA, hvilket er helt uaktuell iforhold til JFK og EWR.

Ja det er jo helt uaktuelt å lande på den flyplassen som ligger suverent nærmest Manhattan, ca. 10-15 minutter til Midtown og koster 30 dollar totalt å komme seg fra :rolleyes:
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Og hvorfor det?
LGA er vel den flyplassen som ligger nærmest Manhattan, og mest sannsynlig billigst med taxi.

Ja det er jo helt uaktuelt å lande på den flyplassen som ligger suverent nærmest Manhattan, ca. 10-15 minutter til Midtown og koster 30 dollar totalt å komme seg fra :rolleyes:

OT, men siden dere spør:

Fordi jeg ser på LGA som en tulleflyplass iforhold til JFK og EWR (og nei, jeg har ikke noe grunnlag til å si det ;) ). Prisen til Manhattan har lite å si, hvorfor dette skulle være et kjempe-kriterie skjønner jeg ikke... Om jeg skal velge og vrake, foretrekker jeg jo selvsagt større flyplasser fremfor små når jeg skal ut å fly til/fra metropoler... LHR fremfor cityairport, OSL fremfor TRF og RYG... dere ser mønsteret.

Hovedpoenget er jo at å reise via storflyplassene er er en del av reisefeberen når man først skal ut på tur (og nei, ingen jobb-reiser på meg, da IC jobb-reiser for en 16-åring, alene, uansett er totalt utenkelig... Og da skjønner dere jo også at pris og tid til sentrum ikke overgår hovedpoenget!). Om det var forettningsreise hadde saken selvsagt vært en annen. Var det et godt svar? :p
 
Last edited:
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Var det et godt svar? :p

Emmmm .... nei. ;)

LGA hadde i 2008 over 23 millioner pax. OSL hadde i 2009 18 mill. LGA er større og tøfffere enn du tror .... Og den er den flyplassen som har lettest adgang til Manhattan - det teller ikke helt lite i NYC, som er et mareritt trafikkmessig.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Emmmm .... nei. ;)
LGA hadde i 2008 over 23 millioner pax. OSL hadde i 2009 18 mill. LGA er større og tøfffere enn du tror .... Og den er den flyplassen som har lettest adgang til Manhattan - det teller ikke helt lite i NYC, som er et mareritt trafikkmessig.

Dagens understatement.. Har du vaert paa LGA, Flying news? :rolleyes:

Nei, det har jeg ikke ;) [les kommentar ovenfor: jeg har ikke noe grunnlag til å si det]-men jeg gir meg nok ikke så lett! :p

Om LGA er større enn OSL eller ikke spiller ikke særlig mye rolle da det er den minste av de tre store flyplassene i NYC... Dessuten blir jo dette en sammenligning av Oslo og New York; poenget er to flyplasser i New York! Men likevel; [les: flyentusiast med bl.a. undertema flyplass (sentralt hos meg hvertfall)!]

Mao: for å overbevise meg om at LGA er så mye mere verdt et besøk enn JFK så får du finne fram en dokumentar... ;)
 
Last edited:
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Newark ligger ikke i New York, det ligger i New Jersey, kompis.

Jeg er ihvertfall ferdig i denne traaden, fordi det du skriver computer ikke i hodet mitt...
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

He, he IC til LGA, med to rullebaner a 2.134 meter hver...:cry:
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Newark ligger ikke i New York, det ligger i New Jersey, kompis.

Riktig, men du ønsker visst å komplisere ting.
Ser forøvrig at poenget har forsvunnet helt her, dessuten er jo dette OT. Det er visst få som orker å høre etter [les gjerne min andre kommentar i tråden på nytt]... *gir opp*.
 
Hvis jeg først skulle reise på en domestic-flight til NY ville jeg syntes det hadde vært ganske så spennende å reise til LGA. JA, det er spennende å besøke EWR og JFK også. Men hvorfor ikke besøke alle 3 da?
 
Er det bare meg som stort sett synes flyplasser er hassle fra du ankommer til du sitter ombord i flyet? Og det gjelder ihvertfall storflyplasser! Det er jo bare køståing, dokumentfremvisning og folk overalt, med mindre du businessnisser deg frem til en lounge.

Det er jo flyreisen som ER noe.
 
LGA er den klart beste flyplassen i New York området, også når det gjelder spotting. Ingen widebodies å snakke om ( største er B767, hvis jeg ikke husker feil ) Men innflyvning gir den flotteste utsikten over Manhattan, uavhengig hvilken vei man kommer inn. Og det er MYE trafikk. Lettere å spotte en JFK, som er helt håpløs i forhold.
 
Det er greit at du har dine drømmer trådstarter, men hva var egentlig poenget med denne tråden?
 
Joda, skal du spotte og se på fly er det mer spennende å bruke JFK eller EWR, men hvis det er viktigste kriterie....så fint for de 0,01% det gjelder.

Skal man til Manhattan er LGA normalt å foretrekke på alle andre måter
 
Back
Top