Jack
ScanFlyer Blue
Replying to Topic 'LFF'
At sirkusfolket hadde doble kontrakter er merkelig. Dette har jeg ikke hørt noe om før nå. Ingen av mine kjente i sirkuset har nevnt det før nå, og når jeg jobbet for DY så var det aldri noe snakk om at sirkusartistene skulle være ”ansatt” i DY! Hvordan kan det fungere i praksis? Å være ansatt i to bedrifter hvor den ene kjøper tjenester fra den andre? Trodde det nesten var litt på kanten? Men hva vet jeg… Den kontrakten vil jeg se… må nesten ta en besøksrunde til mine gamle kjenninger i sirkuset….
Men at de skulle få ID-billetter har jeg også hørt. Både fra ledere i DY og fra Sirkusair. Men det er vel ikke en stor nyhet at ledere innen luftfarten presenterer løgner for sine ansatte?
Når det gjelder Northport og lønnen de tilbyr så er jeg ikke sikker på at det er særlig mange som vet hva den er? Det samme hørte vi om Sirkusair i sin tid… lønna skulle være så lav at man umulig kunne leve på det… men når alt kom til alt… man klarte seg med det man fikk…. Og hvis lønna er så dårlig som ryktene sier så må den jo settes opp for å få ansatte?
Jeg kan ikke se et problem med at DY går over til Northport, AF har byttet handelingagent flere ganger på OSL… det samme har mange andre selskap… Dette er hverdagen til leiesoldater innen luftfarten! Og det hjelper ikke at Sirkusair sier at de var med å hjelpe DY på beina i sin tid… Hva dem gjorde er jeg ikke sikker på…
Ser på siden laurenz linker til… er det SERVISAIR NORWEGIAN HANDLING AS som dere signet kontrakten med? Har det selskapet noe med DY å gjøre eller er det bare sirkuset som laget til et ekstra underfirma? Noe omkring det samme som BA-øteamet hadde i de første årene som sirkusansatt?
At LFF er den som lager lyd i denne saken er merkelig… jeg trodde vi hadde klart å vingeklippe dem i Sirkusair…. Har utingen klart å vokse seg større igjen?
:devil :devil :devil
At sirkusfolket hadde doble kontrakter er merkelig. Dette har jeg ikke hørt noe om før nå. Ingen av mine kjente i sirkuset har nevnt det før nå, og når jeg jobbet for DY så var det aldri noe snakk om at sirkusartistene skulle være ”ansatt” i DY! Hvordan kan det fungere i praksis? Å være ansatt i to bedrifter hvor den ene kjøper tjenester fra den andre? Trodde det nesten var litt på kanten? Men hva vet jeg… Den kontrakten vil jeg se… må nesten ta en besøksrunde til mine gamle kjenninger i sirkuset….
Men at de skulle få ID-billetter har jeg også hørt. Både fra ledere i DY og fra Sirkusair. Men det er vel ikke en stor nyhet at ledere innen luftfarten presenterer løgner for sine ansatte?
Når det gjelder Northport og lønnen de tilbyr så er jeg ikke sikker på at det er særlig mange som vet hva den er? Det samme hørte vi om Sirkusair i sin tid… lønna skulle være så lav at man umulig kunne leve på det… men når alt kom til alt… man klarte seg med det man fikk…. Og hvis lønna er så dårlig som ryktene sier så må den jo settes opp for å få ansatte?
Jeg kan ikke se et problem med at DY går over til Northport, AF har byttet handelingagent flere ganger på OSL… det samme har mange andre selskap… Dette er hverdagen til leiesoldater innen luftfarten! Og det hjelper ikke at Sirkusair sier at de var med å hjelpe DY på beina i sin tid… Hva dem gjorde er jeg ikke sikker på…
Ser på siden laurenz linker til… er det SERVISAIR NORWEGIAN HANDLING AS som dere signet kontrakten med? Har det selskapet noe med DY å gjøre eller er det bare sirkuset som laget til et ekstra underfirma? Noe omkring det samme som BA-øteamet hadde i de første årene som sirkusansatt?
At LFF er den som lager lyd i denne saken er merkelig… jeg trodde vi hadde klart å vingeklippe dem i Sirkusair…. Har utingen klart å vokse seg større igjen?
:devil :devil :devil