• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Level - IAG's LCC Longhaul (status om oppstart)

https://www.ubs.com/global/en/wealth-management/chief-investment-office/features/millennials.html

Millennials – the global guardians of capital. At the intersection of tech and wealth.

Those born between 1982 and 1998 already account for 27% of the global population and today hold USD 17trn of the world’s private wealth.

Looking further ahead, millennials are set to control an even greater share of global wealth, as they are positioned to benefit from one of the largest intergenerational wealth transfers in history.

En PDF rapport med interessant lesing.
 
Ny base annonsert: Paris Orly. 2 A330-200 baseres der, og planen er å starte opp Montreal, New York, Guadeloupe and Martinique juli 2018. De ansatte vil komme fra Openskies, som er planlagt nedlagt neste sommer. Vueling har alt en base på ORY, hvilket vil bidra med noe feed

Samtidig får BCN sin 3. A330-200 som gjør at de kan starte opp BCN-BOS, og øke frekvensen på andre eksisterende destinasjoner

http://www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240949&p=irol-newsArticle&ID=2318756
International Airlines Group will launch flights to Montreal*, New York, Guadeloupe and Martinique from Paris Orly from July 2018 via LEVEL its low cost longhaul airline brand.
 
Mens Level tidligere ha snakket om 15 fly i 2022, skal styret i IAG ikke være fremmed for at dette tallet kan bli 30 maskiner. I dag har de 2 A330-200 maskiner, som vil øke til 5 innen sommeren, samt ytterligere 2 i ordre. Men de har også opsjoner på ytterligere 3 maskiner, men sier også at på sikt vil de vurdere både A350 og 787, da de neppe vil ende opp med 30 A330-200

http://atwonline.com/airlines/iag-board-backs-ambitious-level-growth

Speaking to ATW on the sidelines of the Airlines for Europe (A4E) Aviation Summit in Brussels last week, Walsh said the team had put forward two strategic plans to the IAG board. The first saw Level operating 15 aircraft by 2022, while the second had a 30-aircraft fleet.

Walsh said the board liked the 30-aircraft option, even though the management team was only seeking clearance for 15 aircraft. “Norwegian has proved that the customer model works,” Walsh said.

Den siste setningen er jo også litt interessant ;)
 
Da har Level fått sin første "franske" maskin, det vil si på fransk register og OpenSkies sin AOC, da en ny A330-200 ble levert fra Airbus til Orly og deres kommende operasjoner derfra

Airbus A330 -202 1864 F-HLVL Level (France) delivery 25may18 TLS-ORY ex F-WWKH
 
Da ser det ut til at LEVEL skal overta flere ex-airberlin/Niki A321 maskiner...
Airbus A321 -211 6454 OE-LCN Anisec Luftfahrt for delivery jul18 in Level cs ex D-ABCN
Airbus A321 -211 6629 OE-LCP Anisec Luftfahrt for delivery jul18 in Level cs ex HB-JOV
Airbus A321 -211 6719 OE-LCR Anisec Luftfahrt ferried 14jun18 LFBF-LDE-NWI for paint into Level cs prior delivery ex HB-JOW
 
Level kunne jo slå seg sammen med Bamboo Airways.

http://atwonline.com/aircraft-order...up-bamboo-airways-adds-20-boeing-787-9s-fleet

A330_in_flight_1-700x416.jpg

bamboo-livery3.png



Kilde:TheDesignAir
 
Airbus sin ordrebok for juni viser at IAG har bestilt ytterligere 2 A330-200 maskiner for Level, med levering i 2019. Dette vil ta flåten deres til 7 langdistanse maskiner
 
Ser ut som Level sin oppstart fra ORY ikke har gått helt uten problemer og de har blant annet måtte kansellere 2 tur-retur flighter til Montreal hvilket resulterte i over 800 passasjerer ble strandet.

Ser eller ikke ut som man blir automatisk rebooket til IAG sine andre selskaper, men at man i stor grad må klare seg selv

https://www.ctvnews.ca/mobile/canad...ers-stranded-in-montreal-for-4-days-1.4017250

Eight hundred airline passengers have been stranded in Montreal for the past four days after a low-cost airline cancelled a series of flights to Paris.
 
Flere ruter fra Barcelona neste sommer da de starter JFK (3x ukentlig) og Santiago de Chile (4x ukentlig). Samt øker San Fransisco fra 2x til 3x ukentlig

https://www.routesonline.com/news/3...-new-barcelona-trans-atlantic-routes-in-ns19/

Barcelona – New York JFK eff 27JUL19 3 weekly
IB2627 BCN1555 – 1845JFK 332 146
IB2628 JFK2045 – 1030+1BCN 332 6
IB2628 JFK2045 – 1030+1BCN 332 14

Barcelona – Santiago de Chile eff 31MAR19 2 weekly (Day 47), 4 weekly from 30JUL19, Subject to Government Approval
IB2605 BCN1115 – 2040SCL 332 x136
IB2606 SCL2225 – 1700+1BCN 332 x136
 
Level har fått levert sin 6. A330-200, og den 4. til deres BCN base. ORY har foreløpig 2 maskiner, men før sin 3. til høsten

Airbus A330 -202 1932 EC-NEN Level delivery 05jul19 TLS-MAD ex F-WWKP
 
Level fikk i dag sin 7. og siste A330-200 i bestilling. Da har de 3 fly på ORY og 4 i BCN.

Dette var såvidt jeg ser også den siste A330-200 i passasjerversjon i Airbus sin ordrebok (av bestillinger som vil bli levert)

Airbus A330 -202 1936 F-HLVN Level delivery 01oct19 TLS-BRU ex F-WWKU
 

Legges ned fra slutten av februar.

https://milestomemories.boardingare.../?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

Indeed I did a little more digging and it appears that LEVEL has killed off the LAS-ORY route as of the end of February, 2020. Thankfully I have a little time to figure out flights, but this is definitely an inconvenience. I understand airlines change routes often so I am not too upset with the exception of one thing.
 
I følge IAG skal Level etterhvert få titt eget AOC etterhvert. Og øke flåten til 8 maskiner innen 2026
 
Back
Top