• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Level - IAG's LCC Longhaul (status om oppstart)

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
OK, clickbait, innrømmer det. :D

'Level' er IAG's nysatsing på LCC longhaul. Med to A330-200'er basert i Barcelona (med IB crew...), satser de friskt på et par av Norwegians mål.

http://economyclassandbeyond.boardi...way-transatlantic-fares/#sthash.nZpMxSfj.dpbs

So a new low-cost carrier to do IAG’s bidding then. LEVEL‘s home base as expected will be Barcelona El Prat. It will operate the following routes in the first instance:

Los Angeles – 1st June
Oakland International Airport for San Francisco – 2nd June
Punta Cana – 10th June
Buenos Aires – 17th June

A330_in_flight_1-700x416.jpg
 
Re: Level - IAG's Norwegian-dødare

Hvor integrert blir den med resten IAG? Antar de satser på litt lokalt Vuelingfeed og det blir Avios?
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Dette hørtes ut som Snowflake..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Dette blir en lett match for Norwegian.
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Hvorfor ikke bruke vueling-brandet?

Forøvrig:
One-way Economy class flights to Los Angeles and Oakland will start at EUR99 (USD105) while those to Punta Cana and Buenos Aires will start at EUR149 (USD158). Similarly, Premium Economy fares to all destinations are priced from EUR599 (USD635).
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Eget AOC og egen organisasjon fra en gang i 2018 om man skal tolke dagens FA. Det nevnes også 30 fly innenfor et fåtall år.

Hvis vi et øyeblikk skal la øynene hvile på flyets dekor, må det være lov å si at de har lykkes med å få det til å se rimelig ut.
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Kan ikke noe av Norwegians suksess på langdistanse tilskrives at de hadde en merkevare som var kjent for mange pga kortdistanseturer? I så fall, hvorfor gamble på et helt nytt navn når man har så mange kjente?
 
Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Nå har jo IAG selskapene startet lavprisselskap med suksess før. Først BA med Go med jo ble solgt, og Iberia startet jo en av forløperen til Vueling: Clickair. Alex Cruz kommer jo fra Clickair, og passende nok var Barbara Cassani involvert i både Go og Vueling før de kom under Iberia. Iberias Iberia Express virker også funke, i hvertfall tjener Iberia penger nå

Det er helt rett at det er en risiko for at Level kan dra med seg endel "legacy cost" og A330-200 er jo heller ikke den mest vanlige LCC flytypen. Samtidig er det nesten irrelevant sammenligne dette med Laker og Peoples Express. Verden ser veldig annerledes ut nå enn da de startet. IAG som starter de har nok av kapital. Hvis disse går dukket er det fordi IAG ikke "gidder" mer, ikke fordi de går tom for cash. Og ikke minst, Level kommer jo til et dekket bord med masse potensiell Vuelingfeed på BCN. Egentlig er det jo Vueling som går longhaul her, men de har av en eller annen grunn valgt å lage et eget merkevare her


Rutetidene i starten:

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/271890/level-outlines-planned-june-2017-launch/

LEVEL, the new long-haul low-cost unit of IAG Group, today (17MAR17) revealed planned service launch from June 2017, with 2 Airbus A330-200 aircraft. Initially operated by IBERIA aircraft with configuration of W21Y293, the Barcelona-based carrier will offer following service.

eff 01JUN17 Barcelona – Los Angeles 2 weekly
IB2623 BCN1540 – 1955LAX 332 47
IB2624 LAX2140 – 1825+1BCN 332 47

eff 02JUN17 Barcelona – Oakland 3 weekly
IB2621 BCN1200 – 1600OAK 332 5
IB2621 BCN1250 – 1650OAK 332 2
IB2621 BCN1405 – 1805OAK 332 7

IB2622 OAK1745 – 1435+1BCN 332 5
IB2622 OAK1835 – 1525+1BCN 332 2
IB2622 OAK1950 – 1640+1BCN 332 7

eff 10JUN17 Barcelona – Punta Cana 2 weekly, subject to government approval
IB2611 BCN1620 – 1950PUJ 332 6
IB2611 BCN1700 – 2030PUJ 332 3

IB2612 PUJ2140 – 1220+1BCN 332 6
IB2612 PUJ2215 – 1255+1BCN 332 3

eff 17JUN17 Barcelona – Buenos Aires Ezeiza 3 weekly, subject to government approval
IB2601 BCN0130 – 1015EZE 332 246
IB2602 EZE1200 – 0545+1BCN 332 246
 
Last edited:
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Noe som gjør at dette kan lykkes er at IAG har tonnevis med data om buying behaviour, etterspørsel osv fra sine andre selskaper. Slike fordeler skal man ikke kimpse av hvis man vet hvordan man skal bruke det.

Men jeg jeg har ingen tro på at dette er noen Norwegian dødare, vil nok heller drive med kanebalisering av egne selskaper, er nok plass til to LH LCC på BCN
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

A330_in_flight_1-700x416.jpg
[/QUOTE]

Stilig livery i min bok. Kul linjeføring.
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Livery gir meg assosiasjoner til en grønnkledd bakke og en blå himmel, så helt innafor, selv om den ikke er "spennende" eller revolusjonerende. Slike ting har jo med helheten å gjøre så blir mer interessant å se totalen når de kommer med reklame m.v.
 
Re: Level - IAG's LCC Longhaul "Norwegian-dødare"

Og det er vel ting kan vel tyde på at IAG har valgt en slik strategi. Hvis jeg husker riktig har de vel flyttet en del kapasitet fra LHR til Gatwick og startet de samme ruter som DY, og nå gjør de dette i Barcelona...?

W



Ikke flyttet, men de har økt noe på LGW, men det har du også gjort på LHR i samme tidsrom
 
Back
Top