Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Helt enig! Kanskje OK å ha dette for businessclass, men fjern det på andre billetter.Originally posted by CK
problemet er jo at det blir vanskeligere og vanskeligere å tjene opp poeng når KT går inn og begrenser muligheten til opptjening, ved først å forby poeng innenriks og nå ønsker de jo å ta det bort på intra-skand også.
Det hjelper jo ikke at SAS kompliserer det med ekstra poeng for EBS og EBG, og forskjellige poengsatser basert på pristype.
Man kan jo spørre seg hvorvidt bonueprogrammet for leisurereisende har noen verdi lenger? Hvorfor ikke bare kutte EB på Economy og gjøre det til et rent business-produkt? Dropp Basic-nivået, og behold Sølv og Gull (og det "mystiske" Pandion). bruk mere ressurser på de som er igjen - det er jo de som er de virkelig lønnsomme og viktige kundene.
Originally posted by DY
Helt enig! Kanskje OK å ha dette for businessclass, men fjern det på andre billetter.
Originally posted by TOS
Originally posted by DY
Helt enig! Kanskje OK å ha dette for businessclass, men fjern det på andre billetter.
Dette har vi vel diskutert flere ganger tidligere, men...
Det er mer fornuftig å gi godt med bonuspoeng også til fritidsreisende, og ikke bare forretningsreisende, fordi det er billigere for SAS å konkurrere med bruk av bonuspoeng enn å kutte pris for alle. Forbeholdet er at "alle" kan tjene såpass med poeng i løpet av en 5-års periode at man faktisk reelt sett kan bruke poengene. Det koster sikkert SAS penger å opprettholde bonusordningen i form av administrasjonskostnader, men disse forsvinner ikke om man fjerne poengene for lavprisbillettene. Skal man ha bonussystem så bør alle få poeng, og den helt merkverdige reduksjonen i opptjening av poeng som SAS iverksatte tidligere burde reverseres.
Hvorfor skal man f.eks. bare opprettholde dette for businessclass? Er det noen som tror de som reiser på bus class er mindre lojale enn fritidsreisende, og at de derfor må belønnes med poeng?? Jeg ville kanskje heller trodd at det motsatte var tilfellet...
jy
Originally posted by BU662
Enig med CK, men samtidlig må jeg spörre om SAS har ingen lyst å binde frequent travellers til seg, selv om de bare reise med de billige Economy billetter.
For meg som fritidsreisender, som jeg flyr 3-4 ganger i året til Norge fra Berlin og i minst 2 ganger domestic med LH, har Bonuspoenger ingen verdi noen lengre. Derfor ser jeg på andre - for meg - viktige ting. Selvsagt er prisen ikke uviktig, men også connexions og sene avganger når jeg reiser hjem.
De store selskaper må finne en nytt vei å binde Economy-kunder til seg. Kanskje Klipp-Cards er en vei... Braathens hadde det i sin tid med Slogan "Bra dra... og dra..." Man kunne kjöpe disse billetter også som student for en meget rimmelig pris.
Originally posted by TOS
Jeg synes nå CK, når han sier at EB-poeng kanskje ikke har noen verdi for leisure-reisende, argumenterer langs en litt pussig dimensjon. Det er jo SAS selv som gjennom devaluering av pooengene har gjort slik at EB-poeng som de som reiser rabattert ikke finner noen verdi i bonuspoengene.
jy
Originally posted by Dag Viking
Tidligere var jeg 100% trofast. Jeg flyr gjerne SAS innenlands om det bare medfører en liten prisøkning, men utenlands velger jeg heller andre som faktisk fyller kontoen min med poeng, og som ikke totalt tømmer den for en oppgradering. Slik jeg ser det, er bonuspoeng for fritidsreisende bare en vits. De kan like gjerne fjerne hele greia.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.