• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Let L-610 frem fra skuffen

Someone

Moderator
Medlem
Let L-610, som de fleste trodde var død og begravet etter en prototype ble produsert for 30is år siden og dett var dett. Derimot som skal konseptet fornyes og i drift og russiske Polar Airlines har bestilt 10 stykker av denne 40 seters propellmaskinen.

Maskinen skal også bygges lokalt, men antar at selv moderfabrikken i Tjekkia er involvert på en eller annen måte?

Maskinen er tiltenkt som en An-24 erstatter

https://www.flightglobal.com/news/articles/polar-airlines-plans-to-take-l-610-turboprops-460640/

Siberian carrier Polar Airlines has agreed to acquire L-610 twin turboprops which would be produced by the Ural-based domestic manufacturer UZGA.
 
Back
Top