Let L-610, som de fleste trodde var død og begravet etter en prototype ble produsert for 30is år siden og dett var dett. Derimot som skal konseptet fornyes og i drift og russiske Polar Airlines har bestilt 10 stykker av denne 40 seters propellmaskinen.
Maskinen skal også bygges lokalt, men antar at selv moderfabrikken i Tjekkia er involvert på en eller annen måte?
Maskinen er tiltenkt som en An-24 erstatter
https://www.flightglobal.com/news/articles/polar-airlines-plans-to-take-l-610-turboprops-460640/
Maskinen skal også bygges lokalt, men antar at selv moderfabrikken i Tjekkia er involvert på en eller annen måte?
Maskinen er tiltenkt som en An-24 erstatter
https://www.flightglobal.com/news/articles/polar-airlines-plans-to-take-l-610-turboprops-460640/
Siberian carrier Polar Airlines has agreed to acquire L-610 twin turboprops which would be produced by the Ural-based domestic manufacturer UZGA.