Leiebil Gardemoen Sixt vs. Avis

jamesclandestine

ScanFlyer Blue
Short trip innen Norge i fire dager.

AVIS preferred + SAS AMEX Plat gir pris på 1500-1777 (1500 hvis jeg håper på oppgradering med AMEX travelpriviliges voucher).

Sixt Gold gir pris på 1095 i samme periode.

Jeg har ikke noe erfaring med Sixt, alltid holdt meg til AVIS som jeg betrakter som seriøst. Nå frister jo sixt pris. Er det noe som jeg ikke er klar over, som gir klar ulempe med Sixt?

takk

Opp gjennom årene har vi hatt avtaler med de fleste leiebilselskaper, både Hertz, Avis, Europcar og Sixt. For øyeblikket har vi avtale med de to sistnevnte og foretrekker helt klart Sixt. Kan heller ikke se at Sixt er noe dårligere enn Avis.

Jeg bruker bare Sixt, og opplever dem som både billigere, og enklere og mer oversiktlig i bestillingsprosessen enn Avis, Hertz osv.

Ingen ting å tenke på der :)

Jeg er også særdeles fornøyd med Sixt.

Har ingen spesielle negative erfaringer med Avis heller, men har rett og slett bare positive ting å si om Sixt, så for min egen del er valget ganske greit. :)

Det måtte være eventuelle kampanjer som tilsier at Avis var langt billigere på leiebil i samme kategori, hvis jeg skulle valgt bort Sixt.

Føler at Sixt holder høyere nivå enn både Hertz og Avis.
Bedre bilpark, rask og god service, generøse med upgrades, hvis de er billigere ville jeg sagt at dette er en no brainer.

Ikke noe provlem med Sixt. Så at Avis på Gardermoen hadde mye koreanske biler nå også så ikke noe å hige etter.

Liker Hertz best (har presidents circle der), men sixt er vesentlig billigere og har ofte like fine biler. Har nå fått matcha til Sixt Platinum kort, så jeg er spent på om jeg blir oppgradert neste gang jeg leier bil der.

Liker Hertz best (har presidents circle der), men sixt er vesentlig billigere og har ofte like fine biler. Har nå fått matcha til Sixt Platinum kort, så jeg er spent på om jeg blir oppgradert neste gang jeg leier bil der.

Spør om de oppgradere Platinum i kommentarfeltet når du booker. Tidligere trengte de en påminnelse:-)

Hm to ting jeg la merke til i etterkant.

1. Endring i hentetiden fra klokka 12:00 til klokka 10:00 (samme dag og fremdeles levering innen tre døgn) medførte en prisøkning av 8%
2. Når jeg søke opp prisen uten å være registrert med gullkortet (det står Sixt Gold Tariff - hvis jeg er innlogget) fører til nøyaktig samme pris.. Hvordan å få opp 10% rabatten da?

BUMP. Virker som jeg må ringe kundeservice mandag da :). Samtidig har jeg oppdaget at CC Gold får 15%, som er bedre enn de andre promos jeg nevnte. Noen som har erfaring med dette i Norge? Er det akseptert?

De rabattene de oppgir er stort sett bare tull da de beregnes ut fra full pris. Alltid lurt å teste ulike koder.

Mulig de to timene du endrer med gjør at du får et leiedøgn ekstra? Eller så er det en del helgetilbud som krever tidlig levering mandag morgen for at bilene skal være klare for forretningskunder.

Last edited:
Sist jeg sto i skranken og skulle hente bil på Sixt (riktignok på Billund) var det en fyr som spurte om nettop dette med senere levering samme dag. Han fikk beskjed om at leien gikk på 24t ut ifra avhentetidspunktet og kom man senere enn samme klokkeslett som bilen var hentet måtte det betales for en dag ekstra.

Back