Legs, kansellering, og oppgradering

Everest

ScanFlyer Silver
Hei
Skulle fly osl-arn-bhx med SAS i går, og ville ha nådd 20 legs med SAS etter turen (altså sølv). På grunn av snøværet på Gardermoen ble vi meget forsinket inn til arn, og jeg mistet flyet til bhx. Ble booket om med LH, via fra, og fløy da på lh-metall.

Pga. ombookingen ble kun poengene/leggen fra osl-arn registrert på EB, og jeg gikk "glipp" av leg nr. 20.

Forsøkte å ringe SAS i dag for å løse problemet kjapt og enkelt, men fikk bare beskjed om å maile ebretro. Som vi alle vet tar jo det kjapt 2-3 måneder, og jeg går dermed glipp av 15% ekstra poeng, samt ett ekstra kolli på sas group-reisene (big deal for en utenlandsstudent!) helt til eb-teamet får huet med seg.

Vet noen av noen snarveier som kan få SAS til å oppgradere meg på? Jeg skal prøve etterregistreringsskjemaet så snart det har gått to uker, men siden jeg ikke reiste arn-bhx på sas-flyvningen tviler jeg på at det går.

På forhånd takk for alle innspill!

PS! SAS skriver følgende, så dette skal gå:

"Points for cancelled flights

If you are involuntarily re-accommodated from SAS to another airline or other means of transport, you may request your points for your original flight itinerary." (http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS-Group/SAS/)

Ok, beklager. Da skiller de mellom poeng og flyvninger.
Merkelig politikk...

Man skulle ikke tro det, men SAS ønsker faktisk å tjene penger. ;)

Virker som det er spesifikt for *A etter mine observasjoner. De fleste jeg har sett der har den regelen, mens de færreste har den i ST og OW (dog krav om et visst antall segmenter på eget metall hos noen).

Man skulle ikke tro det, men SAS ønsker faktisk å tjene penger. ;)

Hva?!? Det der er helt nytt for meg... Nytt konsept de har begynt med? ;)
Hvor mye tjener de forresten på opptjente poeng fra andre *A-partnere?

Virker som det er spesifikt for *A etter mine observasjoner. De fleste jeg har sett der har den regelen, mens de færreste har den i ST og OW (dog krav om et visst antall segmenter på eget metall hos noen).

M&M bryr seg så vidt jeg kan se ikke om enkeltflighter i det hele tatt. Kun poeng som gjelder der i gården, men da fra alle *A-partnere.

FB feks aksepterer alle flighter innen ST.

Hva?!? Det der er helt nytt for meg... Nytt konsept de har begynt med? ;)
Hvor mye tjener de forresten på opptjente poeng fra andre *A-partnere?

M&M bryr seg så vidt jeg kan se ikke om enkeltflighter i det hele tatt. Kun poeng som gjelder der i gården, men da fra alle *A-partnere.

FB feks aksepterer alle flighter innen ST.

Du kan få (og generhverve) Sølvstatus i M&M med 25 leg fra selskaber der bruger M&M

Bare til orientering - SAS har hittil vært veldig lite hjelpsomme. Det virker ikke som noen på kundesenteret vet at man har krav på poeng fra 'original flight itinerary' ved 'involuntary [re-accommodation]'.

Utrolig dårlig.

Hei igjen
Har tatt kontakt med SAS via Facebook, og får beskjed om å maile til ebretro (jeg tror ikke de skjønner at det "haster" litt). Har også ringt SAS flere ganger uten at de gidder å bry seg, og får bare beskjed om å maile ebretro... sendte forøvrig mail til ebretro i juli for en liknende situasjon, og har enda ikke hørt tilbake fra dem.

Kan se ut som effektivisering og oppsigelser er på sin plass [ / saklighet ].

Noen tips?

Takk skal du ha, FlightDeck. Jeg skal være ærlig å si at jeg nøler en del med å bruke en epost jeg ikke har "rett" til å bruke, spørs om jeg gir Retro-folka litt mer tid før jeg mailer gull-mailen :)

Auf jeden Fall - takk!

Back