Ledig plass ved din side

Noen som har erfaringer fra andre selvskap om dette? Jeg trodde at som EBG fikk man softblock i nabosetet? Men det fyngerer vel nesten aldri...
 
Hmmmmmm

Sto ikke noe om hvor mye dette skal koste. Noen som vet?

På Optiontowns sider ligger det priser fra 3EUR-5EUR for Adria og Cyprus. Kanskje noe i den "ball park" for WF og? Kan vi tippe på en rundt 50-100 kr?
 
Noen som har erfaringer fra andre selvskap om dette? Jeg trodde at som EBG fikk man softblock i nabosetet? Men det fyngerer vel nesten aldri...

WF har 2+2 seating. Selv ikke SAS blokkerte "midt"-setet på MD80 på 2-seterne in the good ol' business class days.
 
På Optiontowns sider ligger det priser fra 3EUR-5EUR for Adria og Cyprus. Kanskje noe i den "ball park" for WF og? Kan vi tippe på en rundt 50-100 kr?

Det hadde det absolutt hvert verd! Er ikke for god plass hvis man er to personer av en viss størrelse ved siden av hverandre på Dæsjene!:up:
 
Tøft. Veldig tøft.

Ledig nabosete er nok det jeg verdsetter aller mest på korte turer og er hovedmegasuperargumentet mot SAS PLUS.
 
Kjekt at det tilbys, men synes det er synd leverandøren man benytter ser så "jalla" ut.

For meg (og sikkert en del andre) hadde dette vært mer fristende om det fremstod i WF-drakt, og ikke som en website man lurer på seriøsiteten av. Usability er i mine øyne håpløs, man burde i det minste havnet rett inn på korrekt side uten å måtte velge land, submit, fane osv. osv.

Det som ikke ble nevnt i post#1 var også mulighet for å flexe flytider, mot en liten refusjon, om WF ønsker det.
 
Ledig nabosete er nok det jeg verdsetter aller mest på korte turer og er hovedmegasuperargumentet mot SAS PLUS.

Samme her, men for meg er det et argument FOR SAS Plus, siden jeg etter innføringen kun har hatt en passasjer i nabosetet når flyet har vært 100% fullt. Det var definitivt ikke tilfellet på fleksible billetter i 2012, da man som regel fikk en person på 1E selv om det var mange ledige seter i flyet!

Sikter du til ex-business ruter, så er jeg selvsagt helt enig.

Blir spennende å se hvor dyrt dette blir, og om SAS kommer med det samme.
Regner uansett det blir billigere enn et ledig nabosete på MD80-doet.
 
Ser at Widerøe nå ligger inne med dette hos Optiontown. Synes også det er rart at ikke selskapene tilbyr dette som en del av en bestillingsprosess og via sine egne sider. Optiontown fremstår som det alltid har gjort ganske useriøs - særlig når alle mulige sære selskaper er samlet på én side. Det hadde vært bedre om de hadde laget en egen siden for hvert selskap.

Estonian Air har også tilbudt dette en stund:
http://m.estonian-air.ee/en/travel-...flight/services-before-the-flight/empty-seat/
 
Hei!

Har prøvd dette noen ganger hos Estonian, og har funket hver gang. Har alltid betalt €5 + €3 i fee for dette, og helt klar verdi på 2-setere..

Kim
 
Ulempen er vel at man vasker ut fordelene for EBG med softblock. Her risikerer man at en statusløs betaler 3 euro og får ledig nabosete, mens en EBG får en tjukkas i nabosetet. Liten og kortsiktig profitt, men kanskje ikke noe som bidrar til å skape lojalitet.
 
Ulempen er vel at man vasker ut fordelene for EBG med softblock. Her risikerer man at en statusløs betaler 3 euro og får ledig nabosete, mens en EBG får en tjukkas i nabosetet. Liten og kortsiktig profitt, men kanskje ikke noe som bidrar til å skape lojalitet.
Spot on!
Er det lov å håpe at SAS/Optiontown prioriterer de statusløses midtseter fremfor gullkunders? Jeg har mine tvil, men kaster det ut her i håp om at en SAS-lurker fanger det opp og implementerer det. En fin mulighet for SAS til å hente inn ekstra penger, samt markedsføre en ny EBG-fordel.
 
Spot on!
Er det lov å håpe at SAS/Optiontown prioriterer de statusløses midtseter fremfor gullkunders? Jeg har mine tvil, men kaster det ut her i håp om at en SAS-lurker fanger det opp og implementerer det. En fin mulighet for SAS til å hente inn ekstra penger, samt markedsføre en ny EBG-fordel.

Slik jeg har forstått det så koster det på WF fra NOK 24 og oppover plus optiontownavg. Da antar jeg SK legger seg på det samme.

Når det gjelder seteplassering så vil optiontown-setet ikke taes av noen, med mindre vi trenger det av kommersielle/operasjonelle årsaker. Soft-blokken for statuskunder vil fungere som før, jo høyere verdi man har i innsjekksystemet jo større sjanse for et ledig sete - men f.eks. en EBG kan ikke "ta" et sete av en som har kjøpt ekstra sete. Så ja, det er fortsatt som i dag de med lavest verdi i systemet som ikke vil få et ledig sete.
 
Situasjon: Boarding completed, du sitter med *G status og har ledig midtsete, alternativ på eks CRJ900 har du nødutgangsete og ledig sidesete, mest sannsynlig Softblock, så begynner medpassasjerer og "omrokkere" seg slik at venner blir sittende sammen/flytter seg til det ledige setet ved din side, sier du fra til vedkommende? er jo en situasjon en kan komme borti ofte og det ledige sidesetet er jo en bous.
 
Back
Top