• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LCC = Lavkostselskap eller lavprisselskap?

Re: Norwegian: Europe's Leading Low-Cost Airline 2015

Hvorfor maa dere krangle om dette ogsaa? Jeg er klar over at Wikipedia ikker godkjent her men:

https://en.wikipedia.org/wiki/Low-cost_carrier

A low-cost carrier or low-cost airline (also known as a no-frills, discount or budget carrier or airline, or LCC) is an airline that generally has lower fares and fewer comforts. To make up for revenue lost in decreased ticket prices, the airline may charge for extras like food, priority boarding, seat allocating, and baggage etc. Currently the world's largest low-cost carrier is Southwest Airlines, which operates in the United States and some surrounding areas.

...Der det er flyinteresse er det krangleinteresse også - det er jo hogget i stein?

Cost betyr kostnad, ikke pris.

Det gjør det ikke mer riktig.
.

Seriøst ?!

Dette er det du bruker tid på her inne ?

Det er ikke alltid riktig å oversette direkte.

Forventer litt mer av folk her på forumet enn ellers
.

Du får ha meg unnskyldt aller nådigst ... Det er ikke alle som er så pompøse som deg.

Det gjør det ikke mer riktig. Forventer litt mer av folk her på forumet enn ellers.

Ååå, så du er av den krevulerende typen? Saklig kommentar :fly

LCC / Low Cost Carrier / Low-Cost Airline / Lavprisselskap. :headbang

Du verden!
Da er jeg plutselig en pompøs kverulant. Alt bare fordi jeg prøvde å si at en LCC nok har mere fokus på sine egne utgifter enn de reisendes. Billettpriser er i det store og hele styrt av markedet så vidt jeg har forstått, mens utgiftene kan selskapene ha en betydelig påvirkning på. Jeg har tatt feil før, kanskje har jeg gjort det igjen.

At Norwegian ønsker å fremstå som et 'lavprisselskap' er vel ikke unaturlig, selv om det i det store og hele ikke stemmer.

Braathens: Å kommentere noe du mener er bortkastet tid... You know...

Jeg hadde ingen intensjoner om å støte noen eller være sær, sarkastisk, arrogant, spydig, sint, ironisk eller atal. Eller pompøs. Har jeg tråkket noen på tærne, ber jeg om unskyldning. Jeg er bare en engasjert reisende debatant.

Ha en flott kveld :)

Back