LAX fra 1500 fot

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Fikk en ting krysset av spotte-bucketlista i November da jeg tilbrakte to timer over terminalkomplekset på LAX i et helikopter og fikk tatt bilder jeg bare har drømt om.

Håper dere liker bildene :)

PH-BFT Boeing 747-400 KLM Los Angeles airport KLAX 08.11-16
by Rolf Jonsen, on Flickr

JA733J Boeing 777-300ER Japan airlines Los Angeles airport KLAX 08.11-16

B-16715 Boeing 777-300ER EVA air Los Angeles airport KLAX 08.11-16

HL7614 Airbus A380 Korean air Los Angeles airport KLAX 08.11-16

TF-GAY Airbus A330-300 WOW Air Los Angeles airport KLAX 08.11-16

A6-EEU Airbus A380 Emirates Los Angeles airport KLAX 08.11-16

DQ-FJW Airbus A330-300 Fiji Airways Los Angeles airport KLAX 08.11-16

JA04KZ Boeing 747-400F Nippon Cargo Airlines Los Angeles Airport KLAX 08.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr

B-LJL Boeing 747-8F Cathay Pacific Cargo Los Angeles airport KLAX 08.11-16

XA-IUA Airbus A320 Interjet Los Angeles airport KLAX 08.11-16

HL8254 Boeing 777-200ER Asiana airlines Los Angeles airport KLAX 08.11-16

F-HPJJ Airbus A380 Air France Los Angeles airport KLAX 08.11-16

N549US N527US Boeing 757-200 Delta airlines Los Angeles airport KLAX 08.11-17

JA773J Boeing 777-300ER Japan airlines Los Angeles airport KLAX 08-11-16

C-FKSV Boeing 787-8 Air Canada Los Angeles airport KLAX 08.11-16

N707DN Boeing 777-200LR Delta Airlines Los Angeles airport KLAX 08.11-16

N375FE McDonell Douglas MD-10-10F Los Angeles airport KLAX 08.11-16

B-18718 China Airlines Cargo Los Angeles airport KLAX 08.11-16

B-18007 Boeing 777-300ER China Airlines Los Angeles airport KLAX 08.11-16

Dette v ar klart noe av de beste bildene og mest spesielle her paa forumet noensinne, tusen takk for en ny vinkel!!

Dette er jo drømmevinkelen på LAX. :)

Hvor mye må man ut med for en slik helikoptertur, og var det noe du ba om, eller var det et opplegg som du booket deg på?

Hvor mye må man ut med for en slik helikoptertur, og var det noe du ba om, eller var det et opplegg som du booket deg på?

Slenger meg på det spørsmålet jeg også, ved for meg riktig svar så er det ikke usannsynlig at bursdagen min og KLM sin feires på forskudd der i 2019 :-) KLM fyller 100 år 7. oktober 2019 og jeg fyller 25 år 8. oktober så har pr dags dato bestemt meg for en tur over dammen med KLM. Tidligere har det vært ett fett om det blir New York, Seattle, Toronto eller en annen plass der borte men ser ut som LAX 1-2 uker kan bli destinasjonen med hjemreise i grenseland mellom 7. og 8. oktober :-)

Nydelige bilder RJon :-)

Fantastisk - nå er det nok mange som har fått en ny spotterplass som må krysses av på listen sin.

Overkult! Likte særlig godt FedEx bildet.

Slenger meg på det spørsmålet jeg også, ved for meg riktig svar så er det ikke usannsynlig at bursdagen min og KLM sin feires på forskudd der i 2019 :-) KLM fyller 100 år 7. oktober 2019 og jeg fyller 25 år 8. oktober så har pr dags dato bestemt meg for en tur over dammen med KLM. Tidligere har det vært ett fett om det blir New York, Seattle, Toronto eller en annen plass der borte men ser ut som LAX 1-2 uker kan bli destinasjonen med hjemreise i grenseland mellom 7. og 8. oktober :-)

Nydelige bilder RJon :-)

Vanvittig kule bilder!

Dette var bare helt rått :)

Fantastisk - nå er det nok mange som har fått en ny spotterplass som må krysses av på listen sin.

Sjukt.

*fyllepå*

Utrolig, vanvittig bra:up:

Meget bra! Gratulerer med noen utrolig gode bilder!

Rått! Liker! :)

Meget bra bilder!!

Awesome Rolf!!! Takk for at du deler disse fantastiske bildene.

Espen

Utrolig tøffe bilder, mange takk[emoji106]

Sent from my iPad using Tapatalk

Helt rått :D

Vanvittig tøft! :devot::musikk

Skikkelig kule bilder! ☺

Helt sinnsøkt tøft.

Dette v ar klart noe av de beste bildene og mest spesielle her paa forumet noensinne, tusen takk for en ny vinkel!!

Takker så mye for den enorme responsen! Det er godt mulig det kommer noen bonusbilder etter hvert når jeg får lastet opp mer ;)

For å svare dere som er interessert i å gjøre dette selv:
Jeg så noen bilder som var lagt ut av noen lokale spottere og forhørte meg med dem siden turen til LA allerede var booket. De anbefalte Star Helicopters, noe som er å anbefale fra undertegnede. De skulle ha $300 per time for spotting, de er lokalisert på Hawthorne airport et par minutter flyging fra LAX.
Det må også sies at alt er på velsignelse fra atc på LAX, da jeg var i LA noen dager før jeg reiste til Seattle i slutten av januar tenkte jeg at jeg skulle gjenta dette siden det hadde vert så bra sist. Da blei vi avvist av atc på LAX på grunn av at det var for mye støy på radioen på det som blei sagt fra helikopteret. Det helikopteret jeg fløy første gangen var inne på service, og det helikopteret vi brukte da hadde et kjent problem (i følge piloten) med radioen. Om det er noe mer dere lurer på angående heli-spotting på LAX eller spotting på LAX generelt sett bare spør enten her eller på PM.

Back