Lavprisfly ødelegger flytilbudet

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Lavprisfly ødelegger flytilbudet

Hvorfor er det det dummeste du har lest? Det er jo sant det han sier. Saann blir det jo bare! Det er jo faktisk logisk tankegang. Om han vil ha tilbake de store "stygge" er noe annet, men mener selv at det ikke er dumt det han nevner

Han ønsker seg nok ikke bare tilbake til knsesjonstiden, men PROVISJONSTIDEN også...

Ser man på kuttet i rutene til/fra Sola så er det jo absolutt ikke vanskelig å forstå hva dette dreier seg om... Provisjonstiden tror jeg ingen byrå ønsker seg tilbake til...de tjener mer penger i dag!!!

Kanskje ikke dette også er lavprisselskapenes skyld.
Virker som man skylder på lavprisselskapene når noe må endres.....

Originally posted by Klippe
Dette er noe av det mest tåpelige jeg noen gang har lest. Virker nesten som om direktøren i VIA vil tilbake til konsesjonstiden. Lavprisselskapene har kommet for å bli uavhengig av hva reisebyråene eller de etablerte flyselskapene mener. Klarer ikke VIA å tilpasse seg markedet har de intet i markedet å gjøre, det samme gjelder de tradisjonelle flyselskapene.

Er jeg sannelig enig i!!!!
Makan til dårlig utspill. Skulle tro han var sponset av KLM eller SAS.
Tror denne mannen glemmer at Norwegian ikke bare bidrar med å få ned prisene, men også stimulerer til økt reiselyst!!!! hvilket reisebyråer som VIA absolutt nyter godt av!

Fremtiden blir mindre fly og flere direkteruter til lavest mulig pris!

Originally posted by MartinLangaas
Dette er noe av det mest tåpelige jeg noen gang har lest. Virker nesten som om direktøren i VIA vil tilbake til konsesjonstiden. Lavprisselskapene har kommet for å bli uavhengig av hva reisebyråene eller de etablerte flyselskapene mener. Klarer ikke VIA å tilpasse seg markedet har de intet i markedet å gjøre, det samme gjelder de tradisjonelle flyselskapene.

Er jeg sannelig enig i!!!!
Makan til dårlig utspill. Skulle tro han var sponset av KLM eller SAS.
Tror denne mannen glemmer at Norwegian ikke bare bidrar med å få ned prisene, men også stimulerer til økt reiselyst!!!! hvilket reisebyråer som VIA absolutt nyter godt av!

Finnes alltid noen som er imot endringer, og som vil tilbake til slike tingene var tidligere....dessverre. Med utgangspunkt i arbeidsplassen til han som uttaler seg så er kanskje ikke uttalelsene uventet.
Hva med heller å komme med noe nytt...enn å surmule over hvordan tingene er nå. Endingene i luftfarten vil fortsette å komme....om ikke enda fortere enn hva vi har sett de siste 10 årene.

Mulig jeg er helt dum, men forstaar fortsatt ikke hvorfor det er det dummeste dere har hoert?
Mannen har jo helt rett med tanke paa mindre lonnsomhet og redusert rutetilbud fra de store. Det er jo fakta idag.
Hva man maatte mene om LCC er en annen sak, men det er jo ikke ideoti det han nevner som konsekvens.

Egentlig så virker det som han er imot konkurranse. Hadde det vært bedre om det hadde vært et annet flyselskap enn et lavprisselskap?

For ordens skyld - har aldri sagt at dette er det dummeste jeg har hørt, noe jeg ikke regner med noen tror heller.

Det er selvmotsigende ... lave priser krever volum.
I smaa markeder er lavprisselskaper paa mange maater skadelig for tilbudet. Jeg synes eksempel Kirkenes er godt valg. Lavprisselskapet kommer inn og skummer markedet i to maaneder mens nettverksselskapet flyr hele aaret. Vel - det ER fri konkurranse, og den eneste maaten aa hindre skumming pa er aa gaa tilbake til regulering. Faren med dette er selvfoelgelig at plassen kan ende opp uten helaars flyforbindelse naar hverken nettverksselskapet eller lavprisselskapet gidder mer ...

Originally posted by LN-MOW

Jeg synes eksempel Kirkenes er godt valg. Lavprisselskapet kommer inn og skummer markedet i to maaneder mens nettverksselskapet flyr hele aaret.
Er uenig at de skummer markedet. Det er forresten det eneste tilfellet i Norge hvor Norwegian har sommerrute.....er det like mye skumming om en tilbyr sommerrute sørover?
Vil det si at SAS skummer markedet ved å sette inn flere flyvninger på strekninger på sesongruter?

Originally posted by DY

Er uenig at de skummer markedet. Det er forresten det eneste tilfellet i Norge hvor Norwegian har sommerrute.....er det like mye skumming om en tilbyr sommerrute sørover?

De flyr da begge veier, gjoer de ikke ... ??? :sarc

Vil det si at SAS skummer markedet ved å sette inn flere flyvninger på strekninger på sesongruter?

SAS har et helaarstilbud, DY har det ikke. Det er en vesentlig forskjell.

Attn DY...

Originally posted by DY

De flyr da begge veier, gjoer de ikke ... ??? :sarc

Mange som flyr sørover om sommeren....så hvorfor skiller Norwegian sine flyvninger seg fra andre selskaper?

Vet at SAS har et helårstilbud.......så om man flyr en gang om dagen så kan man gjerne øke uten at det blir skumming....bare ikke noen andre starter opp en rute....

Nei dette blir vi aldri enig om.

Originally posted by DY

Nei dette blir vi aldri enig om.

Hvorfor skal vi bli det da?? Det ville blitt kjedelig i lengden... ;)

Fakta er jo at de som ikke skal til Spania eller Sør-Frankrike nå får et dårligere tilbud... Der det før var mulig å ha flere avganger til større flyplasser i Europa så har det nå blitt mindre... Ikke et dårligere tilbud for Ola og Kari som skal ned til sol, sangria og sitt lokale FrP-lag - men for alle andre der i blant forretningsfolket i byer utenfor Oslo.

AES-ALC? Kanskje ikke et like godt eksempel, men er sikkert med mange østlendinger som skal nordover med DY til KKN...

Originally posted by EB
Fakta er jo at de som ikke skal til Spania eller Sør-Frankrike nå får et dårligere tilbud... Der det før var mulig å ha flere avganger til større flyplasser i Europa så har det nå blitt mindre... Ikke et dårligere tilbud for Ola og Kari som skal ned til sol, sangria og sitt lokale FrP-lag - men for alle andre der i blant forretningsfolket i byer utenfor Oslo.
Tja vet ikke det....de siste årene har en fått:

KRS-AMS med KLM
TRD-AMS med KLM 2x dgl
SVG-FRA med Lufthansa 2x dgl
SVG-LHR med SAS 2xdgl
BGO-STN med Norwegian
TRD-STN med Norwegian
OSL-SXF med Norwegian daglig
TRD-CPH med Widerøe 2xdaglig

I tillegg har en 3 daglige avganger til Amsterdam fra både Stavanger og Bergen med et uttall av videreforbindelser.

...men at tilbudet til CPH har blitt litt dårligere er mulig...men ikke så mange som skal dit

;)

Tror neppe VIA travel er bekymret over trafikken til København - men videre ut i verden er de nok bekymret. Når KLM også reduserer er det klart at langdistansetilbudet fra SVG minsker...eller?

Originally posted by EB
Tror neppe VIA travel er bekymret over trafikken til København - men videre ut i verden er de nok bekymret. Når KLM også reduserer er det klart at langdistansetilbudet fra SVG minsker...eller?
De minsker ikke antall avganger, men setter inn fly etter etterspørselen.......slik også SAS gjør.....
Det er av og til større flytyper på både SVG og BGO enn hva en først hadde tenkt....både for KLM, SAS og Lufthansa. At tilbudet blir dårligere er jeg ikke ubetinget enig i.

Men folk som tidligere fløy via AMS eller CPH til syden var med på og opprettholde et rutenett som ga bedre valgfrihet for å komme til mange andre destinasjoner...

Back