lavpris er søppel

krølle

ScanFlyer Crusty
lavpris er søppel

DLM: DY1337/19MAR08 7 PAG 1/1
40QN CPHBOSK
.LGWOPXH 192022
LDM
DY1337/19.LNKKQ.148Y.2/3
-SVG.XX/XX/XX/X.TXXXX.4/XXXX.PAX/XXX
SI B/XXXX.C/0/M/0-RUBBISH LOADED IN FORWARD HOLD ONLY :o

her er beviset, paxtall fjernet for ordens skyld

Re: lavpris er søppel

Hehehe.....:lol::D

men....hvorfor blir LDM sendt til CPHBOSK?
Trodde at SAS var utestengt for info om DY-flighter jeg....

EDIT: ser at Norport har SVGAPXH OSLNOYA CPHBOSK som LDM og MVT adresser i Stavanger og Bergen

Last edited:

men....hvorfor blir LDM sendt til CPHBOSK?
Trodde at SAS var utestengt for info om DY-flighter jeg....

EDIT: ser at Norport har SVGAPXH OSLNOYA CPHBOSK som LDM og MVT adresser i Stavanger og Bergen

Er det ikke slik at DY leier systemet Palco av SAS? (Alt av pax-lister og innsjekkingsinfo ligger i Palco.)
Sender man loadmessage til CPHBOSK blir den lagret i palco slik at man kan slå den opp senere fra hvilken som helst terminal. Utelater man CPHBOSK vil den kun finnes på papiret som er i printeren hos, i dette tilfellet, SVGAPXH.
OG hos OSLNOYA som er noe avinorgreier.

Egentlig er det en del av konspirasjonen til SAS, DY er egentlig bare et dekkoperasjon for å ta over verden.

Jeg trodde DY hadde sagt opp avtalen til CSC, bortsett fra de stedene SGS har handling.

ser at Norport har SVGAPXH OSLNOYA CPHBOSK som LDM og MVT adresser i Stavanger og Bergen

for blubird:

SVGAPXH er telex adressen til sannsynligvis Norport sine egne "teleksprinter" på Sola. Normalt tre første er flyplsskoden der "printeren" står, AP kan være mye og XH er ofte satt av til eksterne aktører som ikke er flyselskaper. CPHBOSK er en av CSC/SAS Data sin datamaskin ved Kastrup. Normalt der alle telekser som mvt, ldm, ucm, psm osv for SAS og de som er hostet hos CSC samt SGS sine kunder.

Back