• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LATAM - status og flåte

Someone

Moderator
Medlem
Re: LATAMs flåte og flynytt

Etter alle de motor problemer som har vært med motorer fra alle produsenter, ser det ut til, kan det kanskje være smart å velge flere leverandører, og ikke putte alle eggene i samme kurv.
Har LATAM fått satt deres X-Norwegian maskiner i drift enda, eller står de fremdeles i Abu Dhabi?
 
Re: LATAMs flåte og flynytt

Nå er vel dette bare datagenerert, men LATAM planlegger male 5 A320 ved å endre halen så hver av dem skal symbolisere hvert av flaggfargene til landene de har selskap i

https://twitter.com/airwaysmagazine/status/1745350288851050513

LATAM Airlines will paint five of its Airbus A320s with the country flags of its subsidiaries.

GDi61FSWMAAmzU7
 
Re: LATAM - status og flåte

10 nye 787-9, samt 5 opsjoner, bestilles.

https://newsroom.aviator.aero/latam-orders-10-787-dreamliners-to-grow-boeing-widebody-fleet/

SANTIAGO, Chile, Oct. 28, 2024 Boeing [NYSE: BA] and LATAM Airlines Group, the leading passenger and cargo airline group in South America, today announced the purchase of 10 787 Dreamliners with options for five more airplanes. As the region's largest 787 operator, this latest order for fuel-efficient 787-9 jets increases LATAM's investment in one of the most modern fleets in Latin America
 
Re: LATAM - status og flåte

De skal ikke beskyldes for å være først ute, men 787 maskinene deres skal få Premium Economy, fra 2027 av.
 
Re: LATAM - status og flåte

De skal ikke beskyldes for å være først ute, men 787 maskinene deres skal få Premium Economy, fra 2027 av.

Sør-Amerika er et helt annet marked enn Europa og USA. Det er tøffere å drive flyselskap der og det har rett og slett vært for lav etterspørsel etter premium-segmentet. Dessuten har LATAM markedsført seg som et low-cost selskap på long haul-segmentet. Den imagen er de nå i ferd med å endre. Det er imponerende hva de har klart å bygge opp gjennom å slå sammen LANChile og TAM Linhas Aéreas.

https://www.youtube.com/watch?v=5mjA2HkEp2U
 
Neste sommer starter LATAM Brazil opp rute fra Sao Paulo til Amsterdam, Brüssel og Cape Town.
Sao Paulo Guarulhos – Amsterdam eff 29MAR26 2 weekly 787-9 (3 weekly 14APR26 – 05JUL26, 11AUG26 – 23OCT26)
LA8078 GRU1800 – 1050+1AMS 789 257
LA8079 AMS1310 – 2020GRU 789 136

Sao Paulo Guarulhos – Brussels eff 01JUN26 3 weekly 787-9
LA8088 GRU1800 – 1050+1BRU 789 136
LA8089 BRU1310 – 2020GRU 789 247

Sao Paulo Guarulhos – Cape Town eff 02SEP26 3 weekly 787-9
LA8060 GRU2245 – 1055+1CPT 789 357
LA8061 CPT1550 – 2000GRU 789 146
 
De har forøvrig også 13 A321XLR on order:

Det ser ut til at de har tenkt å basere dem i Lima, men nevner også Brasilia (der jeg var i forrige uke med TAP gjennom LIS) og nordøstlige Brasil, så kanskje drømmen min om direkte til Fortaleza kan bli virkelighet.;)
 
De har forøvrig også 13 A321XLR on order:

Det ser ut til at de har tenkt å basere dem i Lima, men nevner også Brasilia (der jeg var i forrige uke med TAP gjennom LIS) og nordøstlige Brasil, så kanskje drømmen min om direkte til Fortaleza kan bli virkelighet.;)
Oslo - Fortaleza. Den må du drømme om. Men jeg tror mere at LATAM vil bruge A321LXR på ruter til Nordamerika, og måske Portugal fra Brasiliens østkyst.
 
Back
Top