Lanseres 4. juni 2013: Bose noise canceling ear buds

Da var man 300 daler fattigere..

Som man ser, er ikke batterienheten særlig stor, mye mindre og enklere enn Sennheiser sin løsning for andre klokker. Kontrollenheten for telefon/ipad/iphone er større og mer klumpete enn tidligere Bose earbuds

Kommer med en hendig veske og USB kabel for lading. Ladetidrapport coming up ;)

Testes over dammen i morgen

Ut paa testtur.

Jeg har den midterste gummistoerrelen, glemte dessverre de to andre stoerrelsene hjemme i dag. Forskjellen mellom gummien paa de vanlige earbudsene til Bose og NC modellen er ikke veldig stor og den midterste er for liten og sitter veldig loest i oeret og jeg maatte gjentatte ganger stappe dem inn i oeret for aa faa nytte av noise canceling effekten.

Lyden er veldig bra, mye bedre enn de andre earbudsene og jeg brukte dem i heimen i gaar og litt rundt om, nydelig. Du kan blaste hoeyt og musikken er krystallklart.

Men ombord i fly er de ikke bra siden det er stor lydlekkasje utenfra, gummidingsene er for smaa for mine oerer, saa de gikk rett i ryggsekken foer setebelteskiltet gikk av og jeg plukket frem QC3.

Bose har vaert slurvete med research og test av ett par nye produkter de siste par aarene. Ett av dise var in ear produktet deres der de rett og slett falt ut, noen maaneder senere ble de erstattet med nye gummidingser. Kablene og kritiske punkter var ogsaa daarlige, noe baade Dag her paa forumet og jeg merket, men jeg fikk erstattet mine med helt nye kostnadsfritt, saa det var greit. Dersom du ikke oensker aa se ut som en taxisjaafoer med bluetooth, er disse headsetene de beste hands free paa markedet.

Hadde primaerbruken min vaert paa bakken, hadde jeg behold disse siden de er MYE bedre enn oereproppebuds, men siden min primaerbruk er i luften, holder de ikke for meg og jeg kan ikke anbefale dem. Sorry. Jeg skal proeve de store gummidingsene foerst, men jeg tviler paa det blir bedre og jeg er rimelig sikker paa at de blir returnert til Bose.

Tipper at Bose kommer med en ny in-ear gummiloesning rimelig kjapt, fordi disse nye gummidingsene ikke er bra nok. Naar det evt skjer, vil jeg forsoeke paa nytt.

Terningkast 3.

Bose har vaert slurvete med research og test av ett par nye produkter de siste par aarene. Ett av dise var in ear produktet deres der de rett og slett falt ut, noen maaneder senere ble de erstattet med nye gummidingser. Kablene og kritiske punkter var ogsaa daarlige, noe baade Dag her paa forumet og jeg merket,

Ikke bare disse ... har en dock player og sliter litt med at strømpluggen bak altfor lett faller ut. Har hørt om andre med samme problem, og det er dårlig kvalitetssikrig ..

Ikke bare disse ... har en dock player og sliter litt med at strømpluggen bak altfor lett faller ut. Har hørt om andre med samme problem, og det er dårlig kvalitetssikrig ..

Som jeg sa, flere produkter ;), inkludert ett par svakheter paa denne bluetoothhoetaleren: http://www.bose.com/controller?url=...mobile/index.jsp&perfsourceid=K9677&src=K9677

Magnetcoveret dro stoev og alt annet inn i hoeytaleren. De kom ut med en mark2 etter kun 10 maaneder. Det er rekord for Bose som holder produktene rekordlenge foer de erstatter dem.

MEN, de har en uslaaelig kundeservice her i USA. Jeg sendte inn Mark 1 hoeytaleren som det ikke var noe i veien med og sendte en Mark 2 helt gratis. Og det er uanvhengig av hvor du har kjoept produktene. Ville tatt inn docken din og faatt en ny

Det er aapenbart at de har problemer med kvalitetssikringen og tester for daarlig

Ok, naa har jeg faatt testet disse godt. Med stoerrelse large passer de inn i oeret og blokkerer bra. Lyden er fantastisk og det er uten tvil de beste earbuds der ute og de eneste med aktiv noise canceling.

Men det er ikke noe erstatning for QC3, dog vil jeg beholde disse og bruke dem paa korte flighter, dagsturer og rundtibyentassing.

Ok, naa har jeg faatt testet disse godt. Med stoerrelse large passer de inn i oeret og blokkerer bra. Lyden er fantastisk og det er uten tvil de beste earbuds der ute og de eneste med aktiv noise canceling.

Men det er ikke noe erstatning for QC3, dog vil jeg beholde disse og bruke dem paa korte flighter, dagsturer og rundtibyentassing.

Så på longhaul kan de ikke erstatte QC3...?
Jeg har enda til gode å teste noe som kan slå disse jeg altså...selv innenfor BOSE....

Så på longhaul kan de ikke erstatte QC3...?
Jeg har enda til gode å teste noe som kan slå disse jeg altså...selv innenfor BOSE....

Nei, jeg kan ikke med haanden paa hjertet si at disse er en god erstatning for QC3.

Ta med hele setninga, kamerat. Ingen av merkene du nevner har active noice canceling.

Oerepropper er noe helt annet. Den type lydemping starter paa 99 cent:

Nuvel. Jeg har et par ørepropper for lyddemping som kostet meg et sted mellom 1500 og 2000kr, hvor kvaliteten naturligvis er betydelig bedre enn ditt alternativ her (og som er gode alternativer til aktiv noise cancelling i forhold til ren støydemping)...;)

Selv har jeg gått for et par QC15 (heller enn QC3) - mest fordi Lefdal hadde en utmerket deal på kr 1499,- for en stund siden, og jeg er ikke helt bekvem med "trykkfølelsen" jeg får i øret når jeg bruker hodetelefonene til hverdags (kanskje bare en vanesak). Har bare fått testet dem på et par korte flyturer, og de virket være veldig effektive i forhold til støydemping.

Nuvel. Jeg har et par ørepropper for lyddemping som kostet meg et sted mellom 1500 og 2000kr, hvor kvaliteten naturligvis er betydelig bedre enn ditt alternativ her (og som er gode alternativer til aktiv noise cancelling i forhold til ren støydemping)...;)

Selv har jeg gått for et par QC15 (heller enn QC3) - mest fordi Lefdal hadde en utmerket deal på kr 1499,- for en stund siden, og jeg er ikke helt bekvem med "trykkfølelsen" jeg får i øret når jeg bruker hodetelefonene til hverdags (kanskje bare en vanesak). Har bare fått testet dem på et par korte flyturer, og de virket være veldig effektive i forhold til støydemping.

Saa vidt meg bekjent, er dette de eneste budsene som har aktiv stoeydemping.

Er ikke fan av QC15, liker QC3 mye bedre. Den diskusjonen har vi jo hatt tidligere: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=54446&highlight=bose

Saa vidt meg bekjent, er dette de eneste budsene som har aktiv stoeydemping.

Er ikke fan av QC15, liker QC3 mye bedre. Den diskusjonen har vi jo hatt tidligere: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=54446&highlight=bose

Ja, vi tar ikke akkurat den diskusjonen igjen. Poenget med å ta med min kommentar var at active noise cancelling har noen elementer som ikke alle liker, og jeg vil vel tro at hele poenget er å ha øreplugger/hodetelefoner som effektivt demper støy og ikke at det spiller noen rolle om det er aktivt eller ikke.

Jeg har imidlertid ikke testet de ørepluggene robertaas trekker frem så jeg har ingen peiling på disse pluggenes egenskaper, men at de er bedre enn 99 cents pluggene du viser til vil jeg vel tro.;)

Ta med hele setninga, kamerat. Ingen av merkene du nevner har active noice canceling.

Jeg tolket
Lyden er fantastisk og det er uten tvil de beste earbuds der ute og de eneste med aktiv noise canceling.
slik at de både hadde best lyd blandt alle earbuds og at de i tillegg hadde aktiv støydemping. Da de er de eneste med aktiv støydemping har det lite for seg å skryte av at de har best lyd blandt den ene som har aktiv støydemping.

Jeg prøver ikke å komme inn på diskusjonen om aktiv vs. passiv demping igjen, mitt spørsmål var om lydkvaliteten. Var den bedre enn de beste fra Etymotics og Shure?

Back