• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lang tur med DASH-8 Q400

LN-JON

ScanFlyer Blue
Hadde gleden av å fly CPH-ZAG med en Q400 i dag.
Ruta var Croatia Airlines OU481.
Sjekket i Great Circle Mapper og avstanden var 699 nm.
Dette må da være en av de absolutt lengste DASH-8 turene i Europa i dag.
Noen som vet om lengre ?
 
Selvfølgelig....glemte helt de norske. Det føltes ihvertfall langt, spesielt med ZAG - SKP rett etterpå
 
Har selv hatt gleden av å fly fra Reykjavik (RKV) til Ilulissat (JAV) grønland med en dash8-200 fra Flugfelag (air Aceland) tilbake i 2014, 864nm i følge Great Circle mapper, dog er vel ikke Grønland helt Europa, men likevel :) . var vel ganske på grensa i forhold til hva maskinen kunne klare, og det var takket være medvind at vi slapp refueling et annet sted på det store isflaket, mener det var tenkt å være SFJ.
 
Har fløyet GVA-ARN med SAS i den tiden de hadde Q400 i flåten sin, 910 nm i følge the great circle mapper. Var litt lei på slutten :)
 
Last edited:
Denne må kalles på grensen til det man får til:

Porter air (Canada): Toronto (YTZ) - Orlando (MLB) 1073 miles (PD755/756)
 
SAS wetleaset vel en Q400 fra Widerøe på OSL-FCO for noen år siden (1273 miles)
 
Mulig der det var en ferry, men fløy ikke WF Bodø - München med en -400 for ikke så lenge siden?
 
Back
Top