Lang ferie i Oslo (leiebil/leilighetshotell)

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
“Ferien” i Oslo er booket og man trenger leiebil stasjonsvogn I syv uker – noen som har noen “nye” tips der? Har fått et tilbud fra Budget på 14500 NOK som ikke er så ille.

Huset ble leid ut omsider og jentene vil bo hos svigers de seks ukene de er alene. De to ukene jeg er "hjemme" med dem har vi bestemt oss for å bo på hotell/leilighets hotell for å få feriefølelsen. Noen som har noen bra tips for Oslo vest/sentrum? (familierom eller lignende)

På forhånd takk.

“Ferien” i Oslo er booket og man trenger leiebil stasjonsvogn I syv uker – noen som har noen “nye” tips der? Har fått et tilbud fra Budget på 14500 NOK som ikke er så ille.

Huset ble leid ut omsider og jentene vil bo hos svigers de seks ukene de er alene. De to ukene jeg er "hjemme" med dem har vi bestemt oss for å bo på hotell/leilighets hotell for å få feriefølelsen. Noen som har noen bra tips for Oslo vest/sentrum? (familierom eller lignende)

På forhånd takk.

Vet ikke hva det heter, men det skal være et "skillsmissehotell" med fine leiligheter nede på Tjuvholmen.

Kunne http://www.bilkollektivet.no/prisliste-for-andelslaget-bilkollektivet-sa.165947-26269.html vært noe? Jeg bruker det til de gangene jeg trenger bil. 750 i årsavgift og 5000 i andel, men andelen får du jo solgt.

Edit: http://osloapartments.no/Leiligheter-til-leie.html Dette kan vel være noe? Ser de får flere og flere steder

Takk for tipsene - skal kikke paa leilighetene.

Bilen havnet paa ca 22.000 NOK for perioden (+ andelen av 5000 osv) Tror ikke vi er i den rette maalgruppen.)

Bislett Bilutleie er vel den største av de uavhengige. Kan være verdt å fyre avgårde en epost til dem.

Søndag morgen oppgulp:

En liten artig erfaring etter å ha letet litt etter priser og tilgjengelighet på bil og leilighet/hus er at kundeservicen i Norge generelt ar faktisk langt dårligere enn jeg husket. Ja, jeg har allerede blitt ødelagt av at drøyt år i UAE og en del reising tidligere, og ja – man får det man betaler for.

Svarene man får er ofte totalt feil (de leser så vidt overskriften på forespørselen), de kommer med oppfølgningsspørsmål som er helt på jordet da de ikke har lest den opprinnelige forespørselen og bruker da fort en uke på komme med nytt forslag.

Den verste er faktisk AVIS bilutleie (som er min favoritt i USA) hvor jeg har kommunisert med an liten tass i to uker nå som svarer med en setning av gangen - på dialekt (ikke nynorsk – men ”dokke” osv.) og er rett og slett uhøflig (ikke en gang en kort MVH). Det har nå blitt for mange faktorer for han (7 uker leie, ikke to måneder/stasjonsvogn, men ikke golf størrelsen/1000 km i måneden ikke 2000, barneseter osv.) så han bruker tre dager på å svare feil på en tredjedel av det du spør om.

De hotellene og leilighetshotellene jeg har kontaktet sender ofte en kort link til booking siden deres uten å svare på noe som helst om parkering/barnesenger osv. Mener ikke å være den furtne forbrukeren som furter fordi de ikke bruker navnet mitt på business class osv – men jeg blir bare litt trist over å se hvor ufattelig lavt nivået i Norge er, og at vi ofte finner oss i det?

Et triks jeg ofte bruker i Norge er CC til daglig leder, og da blir det ofte litt mer fart på sakene da han ofte har litt mer yrkesstolthet enn sin 19 år gamle kollega som går deltid på BI. (jeg skriver han, fordi hun blir stort sett forbannet hvis du setter hun i CC og tar det som angrep;))

Prøvd noen bilforhandlere som driver direkte utleie til sine kunder, de vil ofte ha noe ekstrainntekt og iom de kjøper bil av seg selv, så kan de ofte være rimeligere.

Søndag morgen oppgulp:

Svarene man får er ofte totalt feil (de leser så vidt overskriften på forespørselen), de kommer med oppfølgningsspørsmål som er helt på jordet da de ikke har lest den opprinnelige forespørselen og bruker da fort en uke på komme med nytt forslag.

Den verste er faktisk AVIS bilutleie (som er min favoritt i USA) hvor jeg har kommunisert med an liten tass i to uker nå som svarer med en setning av gangen - på dialekt (ikke nynorsk – men ”dokke” osv.) og er rett og slett uhøflig (ikke en gang en kort MVH). Det har nå blitt for mange faktorer for han (7 uker leie, ikke to måneder/stasjonsvogn, men ikke golf størrelsen/1000 km i måneden ikke 2000, barneseter osv.) så han bruker tre dager på å svare feil på en tredjedel av det du spør om.

Et triks jeg ofte bruker i Norge er CC til daglig leder, og da blir det ofte litt mer fart på sakene da han ofte har litt mer yrkesstolthet enn sin 19 år gamle kollega som går deltid på BI. (jeg skriver han, fordi hun blir stort sett forbannet hvis du setter hun i CC og tar det som angrep;))

Herlig -Som stresset småbarnsfar jeg er, så dobbeltsjekket jeg AVIS bookingen for morgendagen. Mor kommer da alene med to små barn og bagasje for syv uker. Der lå sannelig bookingen inne med feil dato (8 Juli i stedet for i morgen) og bilen var en sedan. Jeg kikker i mailboksen min, og ser at syv av godag-mann-økseskaft mailene var rundt viktigheten av en stor stasjonsvogn.. Fikk det retter opp etter 40 minutter på vent.

Er det rart noen drikker? :drunk:

Back