Kvernberget i dag i flott vårlys

flyKSU

ScanFlyer Gold
Kvernberget i dag i flott vårlys

Når vi har så flott vårvær som vi fikk på ettermiddagen her i Kristiansund i dag må man jo nesten legge turen opp på KSU for å spotte litt. Dette ble årets første spottertur for meg, og selv om jeg kanskje er litt rusten håper jeg bildene faller i smak. Mange choppere her for de som liker slikt :)

01.png

LN-OQD ankommer fra Åsgard A/B. Helikopteret er av typen Sikorsky S-92 og er stasjonert fast hos CHC på Kvernberget.

02.png

Svenske Direktflyg tok fra 1. januar over Statoil-ruten mellom Kristiansund og Trondheim. Selskapet flyr denne ruten ni ganger ukentlig med BAe Jetstream 32-maskiner. Her er SE-LHC.

03.png

LN-OPH, en Eurocopter Super Puma i CHCs gamle farger. Dette helikopteret er også stasjonert på Kvernberget.

04.png

Dette er CHC sitt nyeste tilskudd til flåten. LN-OHX er av typen Eurocopter EC-225, og flyr etter hva jeg har forstått fast mellom Kvernberget og det BP-eide Victoriafeltet utenfor kysten her.

05.png

Et lite nærbilde av snuten til LN-OPH.

06.png

Her er ”Highsweden” fra en litt annen vinkel.

07.png

LN-OPH er i bevegelse igjen.

08.png

Igjen, vår lille svenske.

09.png

Så falt skumringen så plutselig på, i det SE-LHC gjorde seg klar for en 35 minutters flytur nordover mot Værnes. Takk for titten, og kommenter for all del :)

Last edited:
Re: Kvernberget i dag i flott vårlys

Fine bilder !

Tror jeg så deg når jeg kjørte fra jobb i dag. Du må bare si ifra, så kan du kanskje bli med å få ta bilder på skikkelig nært hold :)

Rusten Jomar??
Kan ikke merke det, for dette var en flott serie med nydelig lys og skarpt og flott. BRA Jomar. :)

Fione bilder, og spesielt fin stemning over det siste kveldsbildet!

Mange takk for rosende ord :) Skal ikke se bort i fra at det blir noen fler turer opp dit om ikkesåaltforlenge... Og jeg klarte jo selvsagt å glemme å slenge med et bilde av en F50. Ingen serier fra KSU uten ;)

10.png

Tror jeg så deg når jeg kjørte fra jobb i dag. Du må bare si ifra, så kan du kanskje bli med å få ta bilder på skikkelig nært hold
Det hadde vært knall! Man takker for tilbudet :)

Last edited:

Må si meg enig med de som har kommentert over. Veldig flotte bilder, en svært god begynnelse på spotteråret 2009 for deg!!

Mvh Aleksander

Bare å si ifra, så får du helt sikkert komme å se hos oss =)

Back