• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kvernberget i dag i flott vårlys

flyKSU

ScanFlyer Gold
Kvernberget i dag i flott vårlys

Når vi har så flott vårvær som vi fikk på ettermiddagen her i Kristiansund i dag må man jo nesten legge turen opp på KSU for å spotte litt. Dette ble årets første spottertur for meg, og selv om jeg kanskje er litt rusten håper jeg bildene faller i smak. Mange choppere her for de som liker slikt :)

01.png

LN-OQD ankommer fra Åsgard A/B. Helikopteret er av typen Sikorsky S-92 og er stasjonert fast hos CHC på Kvernberget.

02.png

Svenske Direktflyg tok fra 1. januar over Statoil-ruten mellom Kristiansund og Trondheim. Selskapet flyr denne ruten ni ganger ukentlig med BAe Jetstream 32-maskiner. Her er SE-LHC.

03.png

LN-OPH, en Eurocopter Super Puma i CHCs gamle farger. Dette helikopteret er også stasjonert på Kvernberget.

04.png

Dette er CHC sitt nyeste tilskudd til flåten. LN-OHX er av typen Eurocopter EC-225, og flyr etter hva jeg har forstått fast mellom Kvernberget og det BP-eide Victoriafeltet utenfor kysten her.

05.png

Et lite nærbilde av snuten til LN-OPH.

06.png

Her er ”Highsweden” fra en litt annen vinkel.

07.png

LN-OPH er i bevegelse igjen.

08.png

Igjen, vår lille svenske.

09.png

Så falt skumringen så plutselig på, i det SE-LHC gjorde seg klar for en 35 minutters flytur nordover mot Værnes. Takk for titten, og kommenter for all del :)

Last edited:
Re: Kvernberget i dag i flott vårlys

Fine bilder !

Tror jeg så deg når jeg kjørte fra jobb i dag. Du må bare si ifra, så kan du kanskje bli med å få ta bilder på skikkelig nært hold :)

Rusten Jomar??
Kan ikke merke det, for dette var en flott serie med nydelig lys og skarpt og flott. BRA Jomar. :)

Fione bilder, og spesielt fin stemning over det siste kveldsbildet!

Mange takk for rosende ord :) Skal ikke se bort i fra at det blir noen fler turer opp dit om ikkesåaltforlenge... Og jeg klarte jo selvsagt å glemme å slenge med et bilde av en F50. Ingen serier fra KSU uten ;)

10.png

Tror jeg så deg når jeg kjørte fra jobb i dag. Du må bare si ifra, så kan du kanskje bli med å få ta bilder på skikkelig nært hold
Det hadde vært knall! Man takker for tilbudet :)

Last edited:

Må si meg enig med de som har kommentert over. Veldig flotte bilder, en svært god begynnelse på spotteråret 2009 for deg!!

Mvh Aleksander

Bare å si ifra, så får du helt sikkert komme å se hos oss =)

Back