Kupp på tax-free: Hovedtråd (2011)

Status
Not open for further replies.
Re: Kupp på tax-free hovedtråd (2011)

Savner noen oppdateringer på nåværende tilbud!

BF:cool2
Lite som frister:

Bowmore Enigma, 12 years Whisky, Malt Whisky Scotch kr. 199
Camus Elegance VSOP Cognac, VSOP kr. 225
Lysholm Linie Aquavit Akevitt, Norsk kr. 135
The Famous Grouse Whisky, Whisky Scotch kr. 97
Vikingfjord Vodka 40% Vodka kr. 97
Laroche Chablis PC Les Fourchaumes VV 07/08 Hvitvin, Frankrike, Bourgogne kr. 115
Laroche Chablis PC, Cuvée Première 09 Hvitvin, Frankrike, Bourgogne kr. 115
Bottega, Brunello di Montalcino 2005 Rødvin, Italia, Toscana kr. 159
Jacquart Brut Mosaique Rosé Champagne, Frankrike kr. 206

Sommerøl, Light øl og annet skvip har fått mesteparten av øl-plassen.

Synd de ikke satser mer på øl. Jeg elsker øl, men hater pilsner. Særlig smakløs lyst skvip.
Hva med noen importerte Pale Ale's eller IPA's. Eller bare ta inn hele sortimentet til Samuel Adams, Goose Island og Nøgne Ø. Da hadde jeg blitt meget fornøyd.

Pr. i dag er ikke utvalget bra nok når man sammenlikner med vinutvalget. Jeg dropper heller å handle, når de ikke har noe øl jeg vil ha. Vin har jeg nok av og Whiskeyflaskene får stort sett stå i fred.

Bowmore Enigma var også på "tilbud" på Rygge, men kostet minst en 50-lapp mer. Kjøpte en fordi de ikke hadde andre gode tilbud, og dessuten noe skvip av noe prosseco som ikke var bra.

Ellers registrerer jeg at vanlig 12 år gammal Highland Park er ute av sortimentet de fleste steder. De har lansert noen artige varianter for Duty Free, bl.a. en med trekasse med "vikingskiphode" og en "Leiv Eriksson", men aner ikke hvem som fører disse.

Går man etter pris, er det gjort en rekke uavhengige undersøkelser (bl.a. av VG her hjemme) som viser at verdens største leverandør av tax free i luften, Thomas Cook, gir de laveste prisene, og med en prisgaranti. (ingen kjente lufthavner og ingen andre selsksaper match'et).

Det var dagens reklame for selskapet - og det betinger sef. at man reiser med de.
Tax free delen av selskapets totale inntjening er en vesentlig del, og de har et eget kjempelager et sted i Skandinavia.

Tally-Ho

Re: Kupp på tax-free: Hovedtråd (2011)

Ja, tilbudene ligger alltid på forsiden.
Kanskje det blir en Glenfiddich 15yo når jeg er innom neste gang. Courvoisier Exclusif har jeg fra før, den er helt grei. Ellers er Masi'n et greit kjøp.

Her er riktig link til DN-artikkelen:
http://www.dn.no/vinguiden/article2186856.ece
Artikkelen i DN var bra, jeg er helt enig i at Barolo Suoi 2005, Louis Roederer Brut Premier, Schloss Johannisberg Grünlack Riesling Spätlese og Laurent Perrier Millesime 2000 er gode kjøp. Det er de jeg har kjøpt desidert flest av siste året, og kommer til å fortsette med det.

Wow.. LPen er virkelig ett røverkjøp. Den får man nesten ikke tak i her borte

Nå i oktober så ville jeg sikret meg en flaske Glenmorangie Original til 225,- (636,- på polet) og to flasker Tommasi Ripasso 2009 til 94,- (199,- på polet). Begge deler er betydelig under vanlig tax-free pris, og smaker godt!

Noen som har smakt Laurent Perrier 2002 forresten? Jeg har kun smakt 2000, og har ganske mange flasker 2002 liggende.

Og så var det november:

Ardbeg, 10 years Whisky, Malt Whisky Scotch kr. 255 1
Bache-Gabrielsen XO Cognac, XO kr. 345 1 l
The Famous GrouseWhisky, Whisky Scotch kr. 97 1 l
Vikingfjord Vodka 40% Vodka kr. 90 1 l
MASI Costasera Amarone Classico 2007, Veneto kr. 175 0,75 l
Suoi, Barolo 2005 Rødvin, Italia, Piemonte kr. 115 0,75 l
Mouton Cadet, Sauternes 2007 Dessertvin, Frankrike kr. 115 0,75 l

Her sparer man NOK 488 på den utmerkede Ardbeg !!
Baroloen koster 250 på Polet i 2004-utgave og får 90 poeng hos DN.
På Amaronen sparer man NOK 124.

Last edited:

Og så var det november:

Her sparer man NOK 488 på den utmerkede Ardbeg !!
Baroloen koster 250 på Polet i 2004-utgave og får 90 poeng hos DN.
På Amaronen sparer man NOK 124.

Setter pris på at disse tilbudene postes her tidlig i måneden! Blir nok noen flasker Barolo på vei hjem fra SEA. noen som vet hva de vanligvis koster på tax-free?

Setter pris på at disse tilbudene postes her tidlig i måneden! Blir nok noen flasker Barolo på vei hjem fra SEA. noen som vet hva de vanligvis koster på tax-free?

Suoi har vel normalt ligget rundt 160kr mener jeg å huske, så 115kr er da en bra pris

Jeg vet ikke om denne har vært oppe her før, men jeg vil sterkt anbefale La Motte på OSL - for det første er den svært god og for det andre ligger den på halve prisen av polet..

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/sorafrika/la-motte-cabernet-sauvignon-2007/sku-5735401

Har hamstret denne aktivt på de siste OSL besøkene (Tror den ligger på ca 120 NOK på Tax Free OSL)

Et par av vinsnobbene på kontoret her godkjenner den også, selv om den ikke er fransk., :wow:

La Motte er også en av mine favoritter på Gardermoen.

Jeg vet ikke om denne har vært oppe her før, men jeg vil sterkt anbefale La Motte på OSL - for det første er den svært god og for det andre ligger den på halve prisen av polet..
:

Eh, ja - takk skal du ha. Liker godt sørafrikanere. Allesverloren er ofte i glasset. Nå blir det valgets kval for min del. :spin Var bestemt på to Barolo, nemlig. Og i går var jeg bestemt på champagnetilbudet på Schipol. Jammen er det hardt å være taxfreehandlende. :D Mulig jeg får gjøre som miljøbevegelsen påstår at nordmenn gjør: Ta en ekstratur bare for å handle taxfree. :headbang

Status
Not open for further replies.
Back