• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kudos til WIAS - igjen!

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Farmer strikes again på utmerket kundebehandling. :up::up::up::up::up::up:

Luftvaffel fant ut at det var helt i orden for dem at LN-KGL og jeg ble sittende fire timer og blomstre i Hamburgerbyen. Det var bare ett problem: Vi ville ikke rekke vår flight videre fra Manchester... WIAS sendte e-post om det. Et kjapt svar og Farmer (som tydeligvis hadde vakt) løste det til alles fordel.

Men nå er LN-KGL bekymret for om bagasjen kommer fram. Det er nemlig hans tur til å miste den :colgate:

Takk!
Du husker den altså... Vi skal innom dine gamle trakter også. Fast stopp på Cheshire Cat.

Farmer strikes again på utmerket kundebehandling. :up::up::up::up::up::up:

Luftvaffel fant ut at det var helt i orden for dem at LN-KGL og jeg ble sittende fire timer og blomstre i Hamburgerbyen. Det var bare ett problem: Vi ville ikke rekke vår flight videre fra Manchester... WIAS sendte e-post om det. Et kjapt svar og Farmer (som tydeligvis hadde vakt) løste det til alles fordel.

Men nå er LN-KGL bekymret for om bagasjen kommer fram. Det er nemlig hans tur til å miste den :colgate:

Hehe, det skulle jammen ikke mye til for å glede gamle herrer ;-)
Men, dere driver vel ikke og sjekker inn bagasje slik at fremmede kan tukle med sakene deres. Handbagasje er tingen !
God tur via DUS !

En fem dagers tur med fotoutstyr, PC, klær og tannbørste er det ikke nok med bare håndbagasje - og dessuten må det også være plass til noe godteri med hjem (les bøker og annet stash).

Det blir ikke tapas med argentinsk tango denne gangen

Tapas husker jeg, men tango? Var det ikke noe sånt moderne tull som ungdommen likar, spilt så høyt at malingen flasset av veggene ;) Får håpe det ikke blir mer tull og tøys med reisen, synes å huske noen turer tidligere der enkelte flyselskaper skuffet stort med kansellerte fly.

Tapas husker jeg, men tango? Var det ikke noe sånt moderne tull som ungdommen likar, spilt så høyt at malingen flasset av veggene ;) Får håpe det ikke blir mer tull og tøys med reisen, synes å huske noen turer tidligere der enkelte flyselskaper skuffet stort med kansellerte fly.

Og du var yngstemann til stede... Men den puben vi endte på var luguber. Har aldri sett LN-KGL så skremt :drunk:

Gjemmer denne her inn så ingen ser at der stilles kritiske spørsmål til WIAS:lol:
Hvordan kan det ha seg at jeg ikke får opp LH's første avgnager FRA-NYC når jeg søker fra SVG?
Får mengder med KL/DL/UA(CO), men kun LH404?

Og så et spørsmål, litt til siden, hva er det som gjør at WF's side har så "mange" alternativer, f.eks SVG-MIL(LIN) gir meg routinger via BGO/OSL før de går sørover, mens SK:headbang er litt mer logiske hva routing angår.
WF kommer og ut med billigere billetter på disse rundt omkring routingene enn SK på sine "direkte"

Gjemmer denne her inn så ingen ser at der stilles kritiske spørsmål til WIAS:lol:
Hvordan kan det ha seg at jeg ikke får opp LH's første avgnager FRA-NYC når jeg søker fra SVG?
Får mengder med KL/DL/UA(CO), men kun LH404?

Og så et spørsmål, litt til siden, hva er det som gjør at WF's side har så "mange" alternativer, f.eks SVG-MIL(LIN) gir meg routinger via BGO/OSL før de går sørover, mens SK:headbang er litt mer logiske hva routing angår.
WF kommer og ut med billigere billetter på disse rundt omkring routingene enn SK på sine "direkte"

Det er INGEN spørsmål som er for vanskelige i vår verden;-)
Når du legger inn søk, og søker etter laveste pris, er det dette systemet vil gå etter. I slike søk kan routingene bli styrt av hvilke som gir den laveste prisen. Rett over tabellene med priser er det to muligheter for å filtrere søket ditt. Til venstre et hvor du kan ta bort flyselskap du ikke ønsker å se resultat på, og til høyre et hvor du kan la reisetid, avgangstid, ankomsttid, antall stopp etc etc være utslagsgivende- Just play with it :-) :lol:

Det er INGEN spørsmål som er for vanskelige i vår verden;-)
Når du legger inn søk, og søker etter laveste pris, er det dette systemet vil gå etter. I slike søk kan routingene bli styrt av hvilke som gir den laveste prisen. Rett over tabellene med priser er det to muligheter for å filtrere søket ditt. Til venstre et hvor du kan ta bort flyselskap du ikke ønsker å se resultat på, og til høyre et hvor du kan la reisetid, avgangstid, ankomsttid, antall stopp etc etc være utslagsgivende- Just play with it :-) :lol:

Søkte kun "ordinert" rett fra menyen, men prøvde og å filtrere bort alle andre enn LH, og stod kun igjen med 1 valg, but, but.
Et annet spørsmål, de fleste ( iallefall mine ) kredittkort har en øvre grense på 50, hvordan betaler jeg om jeg bestiller en tur som strekker seg over det beløpet?
Kan jeg splitte på 2 kort? Må jeg bestille separat for fruen og meg? Eller?

Søkte kun "ordinert" rett fra menyen, men prøvde og å filtrere bort alle andre enn LH, og stod kun igjen med 1 valg, but, but.
Et annet spørsmål, de fleste ( iallefall mine ) kredittkort har en øvre grense på 50, hvordan betaler jeg om jeg bestiller en tur som strekker seg over det beløpet?
Kan jeg splitte på 2 kort? Må jeg bestille separat for fruen og meg? Eller?

Som MOW sier .. book begge to sammen, og ta rask kontakt på online chat slik at vi kan bytte ut det ene kortet.. løses så lett som bare det :p

Back