Kuala Lumpur Airport ? Hvilken pir/terminal ?

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Hei folkens,

Min niese på 19 skal hjem fra KUL med TK/MH via IST og sliter med å få god info om HVILKEN terminal / pir / etc hun skal reise fra ?

Noen som vet hvor Malaysian sine flygninger i retning Tyrkia går fra ? Det var IKKE lett å finne info på KLIA sine sider nemlig :)

På forhånd takk,

M

Last edited:
De fleste langdistanseflygninger går fra Satelittterminalen, så hun kan nok bare belage seg på at hun må ta toget ut der fra hovedterminalen.

BF:cool2

Mener du egentlig Malaysia Airlines(MH) når du skriver MS?
Dette er hentet fra Wikipedia så er ikke 100 % sikkert at det stemmer, men det står at MH sine internasjonale flyvninger går fra Satellite Terminal A som nås ved å ta Aerotrain fra hovedterminalen. Så slik jeg skjønner det, så sjekker hun inn i selve hovedbygningen før hun går gjennom sikkerhetskontroll og tar toget til satellit-terminalen.

EDIT: BF var visst raskere...

KLIA´s egne hjemmesider er nok noget af det mindst informative jeg længe har set !

Men ellers findes der to terminaler på KUL : En hovedterminal KLIA (Kuala Lumpur International Airport) og en lavpristerminal KLCC (Low Cost Carrier). De to terminaler ligger langt fra hinanden ,ca 15-20 km ad landevej uden om lufthavnsområdet.
Malysian flyver fra hovedterminalen KLIA.

Mener du egentlig Malaysia Airlines(MH) når du skriver MS?
Dette er hentet fra Wikipedia så er ikke 100 % sikkert at det stemmer, men det står at MH sine internasjonale flyvninger går fra Satellite Terminal A som nås ved å ta Aerotrain fra hovedterminalen. Så slik jeg skjønner det, så sjekker hun inn i selve hovedbygningen før hun går gjennom sikkerhetskontroll og tar toget til satellit-terminalen.

EDIT: BF var visst raskere...

Ja, man sjekker inn i hovedterminalen. Er rimelig sikker på at hun må ta toget ut til satelitten (mener at alle interkontinentale flighter går fra satelitten). Toget er etter innsjekk, immigrasjon og sikkerhetskontroll.
Flyplassen virker litt uoversiktelig ved første øyekast, men den er ikke større enn OSL og dermed er det lett å finne fram.

Back