Krohn Air starter MOL-SVG

Skal si Krohn satser på små interessante ruter. Hvordan gjør de det sålangt på de andre de har til nå da?
 
Hvis det er mulig å skyte inn noe som On-Topic: Kunne virke som MOL-SVG var en direkterute, men den skal gå MOL-BGO-SVG. Uansett fornuftig å sende flyet videre i stedet for å la det stå i BGO hele dagen, men at det kommer på pax som kun skal fly BGO-SVG eller SVG-BGO har jeg mine tvil om hvis de ikke dumper prisene veldig for å fylle flyet.
 
Last edited by a moderator:
Hvis det er mulig å skyte inn noe som On-Topic: Kunne virke som MOL-SVG var en direkterute, men den skal gå MOL-BGO-SVG. Uansett fornuftig å sende flyet videre i stedet for å la det stå i BGO hele dagen, men at det kommer på pax som kun skal fly BGO-SVG eller SVG-BGO har jeg mine tvil om hvis de ikke dumper prisene veldig for å fylle flyet.

Flyr de BGO-SVG-BGO på gode tider, der det allerede er hullrom, så kan dette være ett bra alternativ til NAX/SAS for sykehustrafikken.

Vil hvertfall kikke på prisene dems neste gang jeg tar meg en tur til regnet.

Fint med en god mulighet for å komme seg til Molde også!
 
Etter det jeg har forstått er dette en direkte konsekvens av at den meget lave kabinfaktoren på bergensruta-> noen som vet mer om kabinfaktoren til krohn air generelt?. Krohn håper da å fylle resterende seter til SVG.
 
Flyr de BGO-SVG-BGO på gode tider, der det allerede er hullrom, så kan dette være ett bra alternativ til NAX/SAS for sykehustrafikken.

Tror ikke du kan basere deg på sykehustrafikken mellom Stavanger og Bergen.. og jeg tror nok NAX og SAS har dekket "businesstrafikken" med sine hhv 5 og 12 flyvninger hver vei på hverdager, rundt 2000-2500 seter totalt.

Det er jo teknisk sett et hulrom mellom 1505 (SAS) og 1600 (NAX) fra ENZV hvis de nå planlegger avgang 1540, og setter man prisene noe lavere enn flexi-prisene til SAS/NAX er det vel en mulighet for at noen velger Krohn.

Ellers må jo Krohn drive lavprising av seter, og det har de vel uttalt at de ikke skal gjøre?
 
Spennende dette. Nå har jo Vildanden prøvt seg på samme rute uten særlig sukksess så får vi håpe Krohn klarer det bedre.

Hvem har handling på Krohn Air på MOL og BGO?
 
Spennende dette. Nå har jo Vildanden prøvt seg på samme rute uten særlig sukksess så får vi håpe Krohn klarer det bedre.

Hvem har handling på Krohn Air på MOL og BGO?

SAS har handling for Krohn Air.
 
Skal vel litt til for at de tar med seg pax mellom BGO og SVG, men får de kabinfaktoren opp på et akseptabelt nivå opp til MOL på dette så er det vel eneste veien og gå.
Har flydd med Krohn Air TRD-MOL, og synes det virket positivt med ca. 60% belegg kun en snau måned etter oppstart - og mer trenger de kanskje heller ikke med de prisene de opererer med der?
 
Tror ikke du kan basere deg på sykehustrafikken mellom Stavanger og Bergen

Nei, jeg baserer meg ikke på den. Så jeg håper inderlig ikke Krohn heller prøver på det!

Får håpe den går med suksess. Er det egentlig noe grunnlag for trafikk mellom Molde og Stavanger?
 
Får håpe den går med suksess. Er det egentlig noe grunnlag for trafikk mellom Molde og Stavanger?

19 seter hver vei om dagen burde være mulig å fylle noenlunde. Og skal flyet deles med Bergen, trenger man ikke det engang. Dette blir jo uansett den raskeste eller tidligste måten å komme seg fra Molde både til Bergen og Stavanger.
 
Jeg har stor sans for Krohn Air, men marginene blir veldig små når selskapet må besøke to flyplasser for å fylle 19 seter ... ?
 
Hadde jeg hatt fridager og penger til det, skulle jeg mer eller gjerne gjort det. Hadde jeg til og med hatt ærend i Molde, skulle jeg gjerne benyttet meg av det.

Holdningen din, OJB, virker som at den ikke liker nye ruter..
 
Holdninger eller ikke holdninger - ruta blir værende dersom den blir brukt. Hadde vært veldig fint om noen nye små aktører fikk fotfeste - time will show. Lykke til!
 
Back
Top