Kredittkortfeil hos DY

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Shit happens, men et par av kommentarene var for gode til ikke å kommentere:

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=538251

- Dette holder ikke. Jeg kan ikke skjønne at de bare kan gå inn å ta penger fra kontoen min uten noen godkjenning, sier Fylling.

Hmm .. datafeil .. skal man be om tillatelse før maskinen gjør feil? :p

For Fyllings del er ikke den forklaringen god nok. Han mener han ikke skylder noe restbeløp, og at det derfor ikke skulle være noen grunn til å belaste ham for noe som helst.

Det er da heller ingen som har påstått noe annet. Se: Datafeil

.

Men nå er det jo en "datafeil" forårsaket av at de skulle inn å trekke mer hos noen kunder.
Så da spørs det om hvordan datafeil det var, eller om det var mennesket bak tastaturet som gjorde feilen.

Som ph-ndr så godt uttrykte det forleden dag:
"Det er mennesklig å feile, men skal du virkelig pølse noe til da må du ha en datamaskin."

Det er aldri datafeil! Dataen er kun instruert til å gjøre det mennesket instruerer den om (instrukser). Alt i data foregår med instrukser.
Om mennesket mater den med feil instrukser, så er det fordi mennesket har gjort feil, ikke dataen. Den bare utfører instruksene/ ordre...
Klart og tydelig menneskelig feil.

Var på kurs i dag og en medelev hadde også opplevd dette, ble trukket 11.300,- for 2' gang for en tur de hadde i April.

Det er aldri datafeil! Dataen er kun instruert til å gjøre det mennesket instruerer den om (instrukser). Alt i data foregår med instrukser.
Om mennesket mater den med feil instrukser, så er det fordi mennesket har gjort feil, ikke dataen. Den bare utfører instruksene/ ordre...
Klart og tydelig menneskelig feil.

Nåja, det spørs selvsagt hva man definerer som menneskelig feil. Men som bruker av etpar program fra Visma vil jeg påstå at det slett ikke bare er menneskelige feil som spretter ut fra det programmet...^_^

Jeg har aldri blitt charget feil av noen flyselskap - bortsett fra DY. Naa bruker jeg alltid kredittkort og da er det aldri noe problem overhodet. Folk maa slutte aa bruke debitkortene sine til aa leie bil, kjoepe flybilletter eller bruke dem paa hotell

Last edited:
Nåja, det spørs selvsagt hva man definerer som menneskelig feil. Men som bruker av etpar program fra Visma vil jeg påstå at det slett ikke bare er menneskelige feil som spretter ut fra det programmet...^_^

Aldri brukt Visma. Kanskje det finnes noe på piratebay? ;-)

Som sagt, dataen utfører kun instrukser den er "programmert" til.
Og det er da menneskelige fingre som taster inn slike instruksjoner til å lage et program (eller applikasjon).

Referèrer til Microsoft og mange andre som bare legger inn programkoder, og lager nye funksjoner som skal rette opp andre feil i programmet, så blir alt tunggrodd og ustabilt.

Back