Krangel mellom Apollo og TUI ..

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Fra Dagbladets nyhetsstudio:

Charterbråk etter Rhodos-tur:

Det har brutt ut krangel mellom resieoperatørene Apollo og Tui etter at sistnevnte «løy» for å få landingstillatelse i Rhodos, som Apollo hevder.

Bakteppet er at Tui torsdag ble nektet landingstillatelse av greske luftfartsmyndigheter. De ble satt på bakken på Arlanda, men fikk til slutt tillatelse, angivelig fordi de promoterte turen som en «markedsføringstur».

Expressen skriver at svenske turister egentlig ikke kan reise til Hellas før 15. juli, men Tui klarte med andre ord å sende et fly av gårde likevel.

Det liker ikke konkurrenten, Apollo.

Er det dette man kaller å ta 'en gresk en'? ;)

Det høres ut som man tror det er et flylass med svenske zombier som har reist til Hellas.

De samme regler gjelder her som i Norge, man holder seg hjemme om man har symptomer.

Det høres ut som man tror det er et flylass med svenske zombier som har reist til Hellas.

De samme regler gjelder her som i Norge, man holder seg hjemme om man har symptomer.

Tegnell har sagt at man skal gå på jobb selv med symptomer. Så ikke de samme reglene i Sverige som her.

Tegnell har sagt at man skal gå på jobb selv med symptomer. Så ikke de samme reglene i Sverige som her.

For noe sprøyt. Det ble kanskje sagt i mars men ikke nå.

Men jeg skal ikke forsvare hva svenskene har gjort med Covid-19. Jeg bare sier at det kanskje ikke er som utenlandsk (norsk) media fremstiller det som.

Mye har sviktet, og i øyeblikket er det som å bo i en lepra-koloni i forhold til omverden.

Men for å være politisk korrekt, og for å ikke innrømme sin totale svikt i eldreomsorgen, så offentliggjøres ikke hvor smitten er utbredt.

Problemet er at Sverige er det landet med flest aktive smittede per dags dato i Europa og at 40-50% har ingen symptomer men kan fortsatt smitte andre.

Nei at de som typisk har ingen symptomer er yngre og de som dør er eldre. Rhodos har vel en god miks.

For noe sprøyt. Det ble kanskje sagt i mars men ikke nå.

Men jeg skal ikke forsvare hva svenskene har gjort med Covid-19. Jeg bare sier at det kanskje ikke er som utenlandsk (norsk) media fremstiller det som.

Mye har sviktet, og i øyeblikket er det som å bo i en lepra-koloni i forhold til omverden.

Men for å være politisk korrekt, og for å ikke innrømme sin totale svikt i eldreomsorgen, så offentliggjøres ikke hvor smitten er utbredt.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-...res-til-a-mote-pa-jobb-selv-med-pavist-corona

Så sent som i mai!

Ja det er selvfølgelig helt på jordet, men vel et utslag av stor mangel på helsepersonell. Kanskje de tror det kompenseres ved å pakke inn (mulig) smittet peronell i smittevernutstyr?

Men du sa det var Tegnell som hadde sagt det, i artikkelen siteres Tegnell på at det ikke er noe han vil anbefale. Dessuten, Tegnell jobber for staten, helsevesenet er regionenes ansvar og håndteringen av pandemien varierer sterkt mellom regionene. Man kan lese mye i media om ting som er gjort man bare kan riste på hodet av når man ser hva som er gjort i andre land. Jeg forundres ikke over at smittespredningen er større her enn land det vil være naturlig å sammeligne Sverige med. Men det er også tilfelle at spredningen er mest utbredt i visse miljøer.

Hva angår turistene i flyet, så er det "vanlige sivilister" og det gjelder, som jeg sa, har man symptomer skal man holde seg hjemme.

Ellers synes jeg denne artikkelen er litt betegnende, en av disse charterturistene som er skuffet over å bli utsatt for smitteverntiltak i Spaniaferien:

https://www.aftonbladet.se/minekono...oZcYoL8lEIXGQD_OxBHx2jGO0sKM3KM-Uttom3ViDBmnA

Eh nei... Enhver som har fulgt med på svenske pressekonferanser siden mars har hørt svenske myndigheter si ‘Stanna hemma om du inte mår bra’ eller hva det nå heter på svensk

Last edited:
Etter en uke ja...
Etter syv dager så kan man gjøre det, fordi forskningen viser at det er liten risiko for at man deretter kan smitte noen andre, sier Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell.

Svensk charterfly stoppet:

Et charterfly fra Sverige som skulle til Hellas har blitt stoppet av greske myndigheter. Dette melder Aftonbladet.

Det første flyet til Hellas førte til bråk for reisebyrået TUI. Nå har greske myndigheter besluttet å stanse det neste charterflyet fra Sverige. TUI hevder at alle reisende har testet negativt for coronaviruset.

- Vi har hele tiden vært tydelige på at vi skulle ha med egne medarbeidere, turister og jorunalister om bord, sa TUI's pressesjef Adam Györki til Aftonbladet på Rhodos.

TUI vil nå fly ned et tomt fly som skal hente hjem de første turistene som ble flydd ned til Hellas. De som har kjøpt billetter via reisebyrået vil få mulighet til å benytte seg av muligheten til å reise ved en senere anledning i følge Aftonbladet.
Access denied.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/...ewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

Back