Kraftig nedgang for Molde

jeg bare tulla.. jeg syns den argumentasjonen som brukes mot å registrere helikopterpassasjerer blir mildt sagt tullete, derfor mitt useriøse innlegg.

Skulle til å
seie det, dette er då vel berre ironisk meint frå Johnny si side?:):cool:

Og hvem er det som påstår at det er "juks" å telle med helipax i statistikken på KB? Hva er denne ingressen for noe da:?!

Passasjertrafikken på Molde Lufthavn Årø fikk en liten økning sist måned.

Med andre ord, finskrevet for at statistikken på MOL skal se bra ut. Ingressen viser jo det stikk motsatte av hva som er tilfelle.
Synes nesten det var litt rart at RB ikke hadde skrevet "Kommersielle passasjerer" i fet skrift, bare for å understreke hva de mente med dette avsnittet :D ;)

Last edited:
Sorry, 'JohnnyEagle'!!!!
Men du vet...., "i kampens hete" kan noe av måter å kommunisere på falle bort, eller aller helst ikke trenge inn....;)

Det var visst ikke noen nedgang men en "svak oppgang" i molde... :wow:

Her har du noen som VIRKELIG skønner seg på statistikk :

http://www.rbnett.no/article/20071112/LOKALNYTT/71112004

Haha, hva slags udugelig slags skribent er Vegard Flemmen Vaagbø? Det oser lokalpatriotisk vinkling. Faktum er at Årø har en nedgang på 22,2%, men så klarer han å lage en overskrift som heter "Svak oppgang på Årø". Overskriften er basert på sammenligning med forrige måned, mens i resten av artikkelen (hvor han refererer til andre flyplasser) brukes fjordåret som målestokk.

En sak jeg lurer litt på, er når Flemmen Vaagbø beskriver KSU sine "kommersielle passasjerer", er dette et vanlig uttrykk for flyreisende? Jeg skjønner at hans fokus er å forsvare at han ikke regner med helikoptertrafikk i sine kreative analyser, men helikoptertrafikk er tjener penger så det holder. Hva betyr kommersielt igjen?

Jeg har ingen egen interesse av å fly hverken den ene eller andre flyplassen, men det er god underholdning å lese denne tråden, argumentene og bruken av statistikk.

En sak jeg lurer litt på, er når Flemmen Vaagbø beskriver KSU sine "kommersielle passasjerer", er dette et vanlig uttrykk for flyreisende? Jeg skjønner at hans fokus er å forsvare at han ikke regner med helikoptertrafikk i sine kreative analyser, men helikoptertrafikk er tjener penger så det holder. Hva betyr kommersielt igjen?
De har jo et umettelig behov for å rettferdiggjøre sin flyplass i molde, og bruker derfor slike vinklinger hele tiden.

*Ironi*
Kan vi ikke bare legge ned KSU/MOL og etablere Averøy Internasjonale flyplass?
Da slipper vi det jævla bråket når trafikk tallene kommer, og vi har alle ca. like lang vei.
*Ironi slutt*

Slutt med den sutringa over hvem som er sterkest, og heller innse fakta.
Vi kan være glade vi har de to flyplassene!

Ja, vi kan være jæ*** gla for at vi har to flyplasser her vi bor.
Alt hadde vært greit, hadde det ikke vært for enkelte personers agenda om å ønske KB dit pepper'n gror.
(De som er inne i miljøet kjenner navn selv, så det kommer jeg ikke med).

Jada; konspirasjonstreori og det ene med det andre...., bare fyr løs....!

'Sager'; selv ikke du kan jo mene at det er mulig å samarbeide med moldensere...?
Har du mista helt grepet om egen regions historie, eller hva er det...??
Vet du ikke hvor mange ganger naive kristiansundere har forsøkt å samarbeide med folk fra sydsiden av Furset-fjellet, eller har du helt og holdent neglisjert media de siste 10-15 årene...???

Mener du at det ensidig er mulig å gå moldensere i møte for et samarbeid på den ene eller andre fronten, hevder jeg utilslørt at du bor på en annen planet...., om ikke i et helt annet univers!!!

Back