"(telles jo da som fire pax på en tur/retur)."
En oljearbeider som jobber offshore kommer med Fokker fra Bergen, han går av på KB, han forlater bagasjebåndet/bygningen og er nå uinteressant for SAS: 1 pax.
Så er han fuglene må vite hvor, i påvente av at hans helikopter skal fly ut til riggen. Det er dags for å komme seg til avgangshallen for helikoptertransporten, og plutselig er han interessant for CHC (et eget luftfartsselskap med egne billetter og greier): 1 pax.
Deretter går det 14 dager, kanskje mer, og jaggu kommer ikke denne offshorearbeideren til land igjen. Han går av helikopteret, inn i ankomsthallen, henter sin bag og går ut i verden. Han er ikke interessant for CHC lenger: 1 pax.
Etter en stund, noen timer, eller kanskje neste dag, skal han hjem til Bergen. Han må ha billett med SAS og han blir plutselig interessant for SAS igjen. Han går inn i avgangshallen og om bord i flyet "hem" når det er tid for det, og hvor merkelig det enn ser ut dette: 1 pax.
Jepp, jeg får også fire ganger, men fordi det er et og samme individ vi snakker om......, mener man her altså at denne stakkaren bare skal telle to ganger når han beviselig foretar 4 flygninger på helt forskjellige tidspunkt?????
(Eller var det ikke det du mente med "fire pax på en tur/retur" ? Hvordan du skal få fire pax av en person på en tur/retur-flygning ellers er for meg ubegripelig, hvis ikke du ser dobbelt da...).
(Jada, dere må bare ta det på tavla om dere mener det er noe jeg ikke forstår).
Ellers så ser det ut til at vår venn i Molde begynner å bli litt småsur og irritert fordi et ferdig Ormen-anlegg begynner å få innvirkning på tallene for Årø.
"Moldes veldig gode tider er over, men virker som folk ikke husker at SAS faktisk har trafikkert flyplassen i ganske mange år før det tåpelige Ormen-navnet var funnet opp"....
Skulle man tro gamle feider mellom MOL og KSU skulle jo de "veldig gode tidene" for Molde vare inn i evigheten, og man hørte ikke mye prat den gangen om at det var Ormen-arbeidere som pyntet på tallene.
Nei, dere må gjerne fortsette for min del, og husk at man ikke skal stole blindt på absolutt alle fugler som kvittrer i forskjellige ører rundt omkring