• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kostnad å chartre en Dash-8 300?

Fokker 50

ScanFlyer Blue
Kostnad å chartre en Dash-8 300?

Er det noen som har noen anelse hva det ville kostet å chartre en Widerøemaskin (Dash-8 300) på følgende betingelser:

Fra Alta til St. Petersburg (iflg. Great cirlce mapper ca. 732 miles og 2 timer og 13 minutter i maks cruisehastighet.
)
Utreise: lørdag/søndag med retur etter en uke (på en lørdag eller søndag er det vel ledig kapasitet på disse maskinene?)

Ca. 40 passasjerer med full bagasje

Noen som har røffly hva det ville kommet på?
 
Re: Kostnad å chartre en Dash-8 300?

Skal ikke si sikkert, men jeg har sendt en slik mail til WIF for en stund tilbake om en charter med en DHC 8-300, tror de skulle ha rundt 150 000 TOS-TRD-ORY, fordelt på 50 stk, så må måtte vi betale en liten del for at flyet skulle flys tomt tilbake til TRF da.

Er ikke billig for å si det slik, men send dem en mail!
 
Re: Kostnad å chartre en Dash-8 300?

Hvis jeg forstår deg riktig, så er vel ikke 3000 per snute for TOS-TRD-ORY i eget fly spesielt mye?
 
Re: Kostnad å chartre en Dash-8 300?

Prisen for å chartre et fly kan variere mye, og her er det mange faktorer som spiller inn.
Normalt må man betale for tomflyging , og dette vil som regel drive opp prisen om dette medfører flyging for å hente passasjerer på en annen flyplass en hvor flyet starter fra.
Om man ikke kan vente på destinasjonen må man også betale for de tomflyginger som kommer til på grunn av dette.
 
Back
Top