Kortstokker fra div flyselskaper

hmm273

Collector
Medlem
IMG_1039.jpg
2 x Braathen SAFE, 1 x Busy Bee, 2 små SAS-kortstokker
IMG_1040.jpg
5 x forskjellige SAS
IMG_1041.jpg
SAS Jackpot, SAS MD80, 3 x Sterling (2 forskjellige 727, 1 x Caravelle)
IMG_1042.jpg
3 forskjellige Transwede, 1 x Conair, 1 x British Airways
IMG_1043.jpg
3 forskjellige Finnair, 2 forskjellige Icelandair
IMG_1044.jpg
1 dobbelt-kortstokk fra Britannia

ENJOY!

Artig. Er ingen samler, men jeg hadde noen liggende i en skuff ... klarer ikke å kaste slikt.

kort.jpg

eg legger merke til linjalen der står SAS.. fra skandinavia til Nairobi. Har SAS hatt flyrute til Kenya før ?

Jada, de fløy til Nairobi i mange år. Hadde selv æren av å rope avgang på SK951(?) fra FBU til København, Nairobi og Johannesburg en sen lørdagskveld på åttitallet. Det var en stor speidergruppe eller noe slikt som skulle nedover..

NBO ble operert i kombinasjon med Dar-Es-Salaam eller Johannesburg, enten direkte fra CPH eller via Zurich eller Dusseldorf.

Ingen samler jeg heller men har 3xSQ, 1xPR,1xKL ,1xAY+ 1 dobbel Sterling som andre bare ligger å støver ned...:D

Artig. Er ingen samler, men jeg hadde noen liggende i en skuff ... klarer ikke å kaste slikt.

kort.jpg

Artig skrivebordsunderlag også. Jeg husker de veldig godt, og jobbet hardt på 90-tallet med å bytte ut papirremsen nederst fra SK 609 til SR418/419 (om jeg ikke husker feil)
Skrivebordsunderlaget er en av de største suksesser av give-aways i norsk flyselskapshistorie. Det ligger fremdeles veldig mange av disse ute hos reisebyråansatte som tar de med videre når de slutter.

Jeg husker at når vi skulle bytte de ut med QFG-underlag, så var det mange som ikke ville gi fra seg SR-underlagene, men beholdt disse enten på pulten eller privat...

Ah - good times!

Skrivebordsunderlaget er en av de største suksesser av give-aways i norsk flyselskapshistorie. Det ligger fremdeles veldig mange av disse ute hos reisebyråansatte som tar de med videre når de slutter.

Sier du det? LOL - Moro aa vite. Vi lagde vel to med et par aars mellomrom. jeg har den andre ett eller annet sted ogsaa, tror jeg ... Den foerste hadde en lomme hvor man kunne bytte ut remsa.

Sier du det? LOL - Moro aa vite. Vi lagde vel to med et par aars mellomrom. jeg har den andre ett eller annet sted ogsaa, tror jeg ... Den foerste hadde en lomme hvor man kunne bytte ut remsa.

Lurer på om du sluttet i SR rett før jeg begynte.... Så vi har nok noen felles bekjente.... Jeg kom vel inn der i 1996 og var med gjennom QFG og oppstart av LX i 2002.....

Igjen: good times :)

Jeg ble sagt opp i1990, da ruta ble lagt ned til fordel for to daglige SAS-maskiner. Vi har nok helt sikkert noen felles bekjente, ja .. :cool:

!

Fant det andre også, og slik ser de ut. ^_^

Attachments

• swrmap1.jpg
    swrmap1.jpg
    86.2 KB · Views: 134
  • swrmap2.jpg
    swrmap2.jpg
    83.1 KB · Views: 128
Mine to som dukket opp fra en skuff

Attachments

• 03102009479.jpg