Kortbaneliv - TV-serie om kortbanenettet i Finnmark

Jeg trodde først at det var Røst (RET) når jeg så forsidebildet, men det var det ikke.

Veldig bra program , artig å se skildringene fra Finmark på denne måten. Ser fram til de neste programmene.
Jeg har rundt regnet 40 Dash flighter pr år i årene 2019, 20 og 22 til/fra BNN og SSJ . Med utgangspunkt i TRD , BOO og OSL. Med mellomlandinger/diversions på alle plasser på Helgeland unntatt Namsos.
En av de flotteste landsdeler å fly til alle årstider og i all slags vær.
I år blir det noen færre flighter , men til neste år tar det seg opp igjen når vi starter i execute for neste prosjekt ut fra SSJ de nærmeste årene.

Veldig fint program, absolutt. Men selve kortbanemaskinen, arbeidshesten selv, kommer litt i bakgrunnen. De kunne hatt litt om selve maskinen folk flyr med på melkeruta. Men flere episoder igjen.

Veldig fint program, absolutt. Men selve kortbanemaskinen, arbeidshesten selv, kommer litt i bakgrunnen. De kunne hatt litt om selve maskinen folk flyr med på melkeruta. Men flere episoder igjen.��

Det var mer fokus på fly og piloter i episode 2 :)

Espen

Mange flotte historier, både fra Widerøe men også fra bakkmannskapene til Avinor. Jeg er også imponert over historiene til mange av de som er avhengige av kortbanenettet, enten det er den garvede AFIS-fullmektigen i Mehamn som må omskolere seg eller den pensjonerte bokseren som må finne seg et nytt yrke i en ny landsdel. Kudos til NRK Nordlands Helge Lyngmoe som er iniativtaker til serien.

nrk.no/serie/kortbaneliv/ekstramateriale/trailer

Vi fikk endelig sett litt skikkelig på denne i går og er igjennom første 3 episoder. Synes det var en riktig fin feel good serie og resultatet er at vi har søkt på hotell for å ta en helgetur til enten Hasvik eller Mehamn.

Det er vi sikkert ikke helt alene om. :)

Vi fikk endelig sett litt skikkelig på denne i går og er igjennom første 3 episoder. Synes det var en riktig fin feel good serie og resultatet er at vi har søkt på hotell for å ta en helgetur til enten Hasvik eller Mehamn.

Det er vi sikkert ikke helt alene om. :)

Pro Tips:
Ikke lurt å ta den helgeturen midtvinters. :)

Pro Tips:
Ikke lurt å ta den helgeturen midtvinters. :)

Takk for tips. Jeg syntes det så veldig fett ut med snøstorm og kanskje ikke komme frem og sånt. Men det sang ikke så bra hos hun med flyskrekk.

Takk for tips. Jeg syntes det så veldig fett ut med snøstorm og kanskje ikke komme frem og sånt. Men det sang ikke så bra hos hun med flyskrekk.

Mor vet nok best..:lol:

Jeg bodde 3 år i Finnmark som liten fjott og kan ikke si seg savner mørket, kuldegradene og snøstormene, men på sommeren var det topp.
Sugen på en tur neste år selv, men sikkert vanskelig med hotell og plass på fly midt i sesongen.
Tenkte på et hurtigrute cruise med madammen.

Får meg til å tenke på da du var i Japan ....... :spin

Makan!

Tenkte kanskje våren eller noe. Cruise er god ide. Man kunne kanskje også flydd inn og cruiset ut.

Joda, det er også en mulighet.
Før i tiden var en rundtur på hurtigruta 13 dager, lenge å være på ferie, selv for oss pensjonister.
Dog fristende for jeg startet min lysende sjømanns karriere som byssegutt på hurtigruta som fjortis og skrelte poteter opp og ned kysten mens jeg fikk smaken på det søte liv.
(Nå sporet vi av temaet kortbane liv, så får slutte av her)

Fin serie og meget bra reklame for Widerøe. Det er morsomt å se igjen steder jeg har vært selv, ikke minst Hasvik og Sørøya som virkelig kan anbefales.

Joda, det er også en mulighet.
Før i tiden var en rundtur på hurtigruta 13 dager, lenge å være på ferie, selv for oss pensjonister.
Dog fristende for jeg startet min lysende sjømanns karriere som byssegutt på hurtigruta som fjortis og skrelte poteter opp og ned kysten mens jeg fikk smaken på det søte liv.
(Nå sporet vi av temaet kortbane liv, så får slutte av her)

Du får teste de nye aktørene langs kysten: Havila

Back